Az ügyet ismerő egyik illetékes szerint a kapitány azt mondta, úgy érezte, hogy "lehúzza" a szél, és azon küszködött, hogy visszanyerje az ellenőrzést a gép fölött. A repülőtéri hatóságok azt közölték, hogy a baleset idején az időjárás és a látótávolság "jó" volt, de a leszállópálya felett vastag felhők voltak.
Az országos közlekedésbiztonsági bizottság megkezdte a vizsgálatot, de annak eredményei csak két-három hónap múlva várhatók - közölte a minisztériumi szóvivő. Elmondta még, hogy a búvároknak nehézséget okoz a pilótafülke hangrögzítőjének felszínre hozása a víz alól, és nehéz feladat a súlyos gép sekélyebb vízbe vontatása is.
A Lion Air tájékoztatása szerint a Boeing 737-800 típusú gép új volt, és csupán egy hónapja volt szervizen. Az indonéz kapitány már több mint tízezer órát repült.