A digitális innováció holnapja - VIII. BarCamp Budapest Konferencia

Hirdetés
2013-04-17 12:06
Magyarország, Budapest - Hogyan érdemes egy jó ötlettel a világpiacon fellépni? Hogyan segíthet a bank a vállalkozásnak? Mi a titka a prosperitásnak? Melyek az innováció új korszakának a jellemzői. Négy stratégiai kérdés, amelyekre választ ad a BarCamp Budapest Konferencia. Az előadás maratont 2013. május 2-án rendezik a budapesti Akvárium klubban. (x)
Magyarországon a rendszerváltás éveiben vált ismertté a kockázati tőkebefektetés gyakorlata. Szigeti Károly a Central-Fund Zrt. befektetési igazgatója azt vizsgálja, hogy mi lett a sorsa azoknak a hazai kis és közép vállalkozásoknak, amelyek az elsők között jutottak így tőkéhez.

Az induló vállalkozások legnagyobb gondja általában az, hogy hogyan találjanak befektetőket.
A startup világ egyik legsikeresebb vállalkozója, a Szilícium völgyből érkező Gil Penchina ad tanácsokat ezzel kapcsolatban a konferencián. Penchina korábban az eBay alelnöke volt, emellett a LinkedIn, Yelp, PayPal és számtalan egyéb sikeres szolgáltatás köthető a nevéhez, évente közel félmillió dollárt fektet induló vállalkozásokba. Penchina először Gerő Viktorral - a Conor Fund partnere aki korábban többek között a Vatera.hu Kft. ügyvezető igazgatói posztját töltötte be - beszélget a sikeres tőkebevonás feltételeiről, majd előadásában tapasztalatait, tippeket és trükköket osztja meg arról, hogy Amerikában hogyan lehet meggyőzni a befektetőket és ők milyen szempontok szerint döntenek.

Az elmúlt évek gazdasági válságában azt tapasztaljuk, hogy a vállalkozások jó része veszni hagyja, vagy legalábbis elhalasztja jó üzleti ötletei megvalósítását a megfelelő mértékű tőke hiánya miatt. A Budapest Bank képviseletében Erdei Zsuzsa mikro-üzletág vezető beszél majd előadásában a kisvállalkozások finanszírozási igényeiről, arról, hogy egy kedvező hitelkonstrukció nem teher, hanem a továbblépés záloga lehet a cégeknél.

Új korszakba lépett az innováció, ezt állítja Tim Röhrich a bécsi Pionners Fesztivál gazdája. Szerinte most a kreativitás jóval nagyobb eséllyel érvényesülhet, mert szinte korlátlanul elérhetőek az innovatív vállalkozások számára azok az információk, erőforrások, know-how-k, technológiák, amelyek az eredményességhez kellenek. Ugyanakkor érdemes hátrafelé is tekinteni: az amerikai Fortune 500-as listáján szereplő cég többsége csupán 50 éves múlttal rendelkezik, az új vállalkozások negyede pedig 1 éven belül becsődöl. Szabó Dávid a Microsoft-tól arra világít majd rá, hogy mit lehet a több évtized, akár több évszázad óta sikeresen működő vállalatoktól tanulni.

A BarCamp Budapest konferencia a plenáris előadások mellett kerekasztal beszélgetéseknek és vitáknak is helyet ad. A digitális média tartalom előállításában az lesz a kérdés, hogyan tudják felvenni a versenyt a világcégekkel a hazai gyártású tartalmak. A részt vevők Vaszily Miklós az Origó Zrt. vezérigazgatója, Dunai András digitális üzletág vezető Sanoma Media Budapest és Kardos Gábor digitális üzletág igazgató Ringier Kiadó.

A blogszféra mostanra érték és mérték lett a hazai internetes tartalomban is. Az irányokról és az eddigi tapasztalatokról beszélget majd Pálinkás Szűcs Róbert (postr), Szily László (cink.hu), Szabó Zoltán (index.hu), Szabó Gergely (Ringier Kiadó).

A BarCamp Budapest keretében rendezik meg idén is a Budapest Bank startup versenyét. A megmérettetés ezúttal minden ízében nemzetközi szintű lesz: a pályázók angolul mutatják be újításukat, a zsűriben pedig részt vesz két nemzetközileg elismert szakember, Gil Penchina és Tim Röhrich. A vállalkozó szelleműek 2013. április 18-ig nevezhetnek innovatív informatikai ötletekkel.