A 2013. március 31-jével zárult pénzügyi évet 10%-kal több, összesen 23,8 milliárd euró (7 ezer milliárd forint) értékű új megrendeléssel zárta a francia iparvállalat. Az árbevétel 20,3 milliárd euró volt (6 ezer milliárd forint), ami 2%-kal magasabb az előző évinél. A vállalatcsoport nettó eredménye 10%-kal, a 2011/2012. évi 732 millió euróról 802 millió euróra nőtt (236 milliárd forint). A vállalat szabad pénzeszközeinek állománya pozitív tartományba fordult és a 2012/2013. pénzügyi év során 408 millió euró szintet ért el.
„2012/2013-ban az Alstom Csoport tekintélyes kereskedelmi teljesítményt ért el. Az értékesítés árbevétele nőtt annak ellenére, hogy a Megújuló Üzletág (Renewable) kevesebb projektet fejezett be, az Energiaátviteli Hálózat Üzletágban (Grid) pedig az ügyfelek visszafogták beruházásaikat. Az árbevétel-arányos működési eredmény javult az előző pénzügyi évben tapasztalttal összehasonlítva, különösen a szerződések következetes végrehajtásának és a költségoptimalizálásnak köszönhetően. A szabad készpénzállományunk egyértelműen pozitív tartományba fordult azt követően, hogy két éven át negatív volt. Vállalatunk hosszú távú kilátásai továbbra is stabilak, aminek oka, hogy végfelhasználói piacaink mindegyikének vonzóak a fundamentumai. Rövid távú teljesítményünkre azonban várhatóan hatással lesz a több kihívást jelentő környezet miatt a vártnál alacsonyabb volumen. Ebben az összefüggésben, jelenlegi várakozásaink szerint, az értékesítés árbevétele továbbra is egyszámjegyű növekedést tud majd elkönyvelni, az árbevétel-arányos működési eredmény pedig stabil marad 2013/2014-ben, majd fokozatosan emelkedik a következő két-három év során és eléri a 8% körüli értéket." - mondja Patrick Kron, az Alstom elnök-vezérigazgatója.
Az igazán globáis vállalat nyitott az új piacok felé, az új megrendelések csaknem fele a fejlődő országokból származik. A közlekedés üzletág viszont még mindig Európában erős, ami nem is csoda, hiszen még mindig sokkal fejlettebb a közösségi közlekedés, mint a világ más tájain. A közlekedési projektek jellemzően hosszú évekig tartanak, és stabilabb is a piacuk, a teljes megrendelés-állomány értéke 53 milliárd euró (15,7 ezer milliárd forint) volt 2013. március 31-én, amely 31 havi árbevételnek felelt meg.
A hőerőmű üzletág is jelentős projekteket nyert el, továbbra is keresettek a szénerőműveknél jóval hatékonyabb és környezetbarátabb gázturbinák világszerte. Összesen 12 db-ra szerződött le a cég Kínában, az Egyesült Királyságban, Jordániában, Izraelben és Thaiföldön. Ez utóbbi országban továbbfejlesztett GT26 turbináiból az első kettőt értékesítették. A csoport csaknem megkétszerezte GW-részesedését a 2011/2012. évivel összehasonlítva: 2,8 GW-ról 5 GW-ra nőtt annak köszönhetően, hogy több GT26-os turbinát sikerült értékesítenie. A csoport aktív maradt a gőzturbina-üzletágban is: Szaúdi Arábiában, Indiában és Egyiptomban értékesített több turbinaszigetet. A hőerőmű üzletágra kedvezően hatott a környezetvédelmi-ellenőrzési rendszerek szigorodása, a régi erőművek korszerűsítése és a szolgáltatások, mint a szerívz és karbantarás területén jelentkező élénk kereslet.
A megújuló energia területén a piaci alapon is egyre több helyen versenyképes szélenergia területén nagy a piaci verseny, az Alstom főként Brazíliában aktív. Vízierőművek fejlesztésére Etiópiában, Kolumbiában és Brazíliában írtak alá szerződést. Az energetikában a hatékonyság is egyre fontosabb, a hálózatok korszerűsítésével jelentősen csökkenő veszteségek miatt nem kell új erőműveket építeni. Az Alstom két nagyfeszültségű egyenáram projektet nyert el Indiában (800 kV) és Németországban (offshore szélerőművek összekötése a kontinenssel), emellett pedig a szokásos mennyiségben realizált kis- és közepes nagyságrendű megrendeléseket világszerte.
A Közlekedés Üzletág kereskedelmi szempontból a legsikeresebb évét tudhatta a magáénak 2009/2010 óta. Sikereket ért el Nyugat Európában: nevezetesen a regionális vasúti közlekedés területén Német- és Olaszországban és Svédországban, a nagysebességű vasúti közlekedés területén Svájcban (nagysebességű szerelvények), az elővárosi és földalatti közlekedés területén Franciaországban és a jelzőrendszerek területén Hollandiában. Ami az Európán kívüli területeket illeti, a csoport ugyancsak kiemelt projektekről írt alá szerződést Brazíliában (metrószerelvények), Kanadában (könnyű vasúti járművek) és Kazahsztánban (karbantartás).
Magyarországon a metró-projektet követően is kívánja erősíteni jelenlétét az Alstom. A hazai legányvállalat, az Alstom Hungária Zrt. a 2012/13. pénzügyi évben növelni tudta árbevételet, mely növekedés hátterében a magyar leányvállalat bővülő export árbevételei állnak. Magyarországon, a stagnáló új megrendelések volumenét az Alstom Hungária Zrt. a közeljövőben induló, hazai energetikai és közeledési infrastruktúrafejlesztési projektekre kiírt közbeszerzési pályázatokon történő részvétellel kívánja felfuttatni.
A magyar leányvállalat Hőerőmű Üzletága részt kíván venni a Paksi Atomerőmű meglévő blokkjainak üzemidő hosszabbítására és hatékonyságnövelésére kiírt közbeszerzési pályázaton és ugyancsak érdekelt az atomerőmű új, 5. és 6. blokkjai építésére kiírni tervezett nemzetközi közbeszerzésben, ahol az úgynevezett szekunder köri egységek, vagyis a turbinaszigetek szállítására kíván pályázni. Az üzletág, amely piacvezető szerepet tölt be a CO2 megkötési és tárolási technológiák és létesítmények fejlesztése és építése terén, ugyancsak érdekelt új, korszerű hazai hő- és biomassza erőművek fejlesztésében és építésében beszállítóként. Nem csak értékesítés, innováció is zajlik a hazai leányvállaltnál, ipari gőzturbinák fejlesztésén dolgoznak a magyar mérnökö.
A cég közlekedési üzletága, indulni kíván a Fővárosi Önkormányzat és a BKK által, a 3-as metróvonal régi szerelvényeinek cseréjére, illetve esetleges felújítására kiírandó közbeszerzési pályázaton is. Az üzletág sikeres pályázata révén megvalósulhatna a fővárosi metróflotta egységes karbantartási és alkatrészellátási háttere. Az Alstom, amely Európában 24%-os részesedéssel rendelkezik a pályamenti és fedélzeti vonatbefolyásoló ERTMS rendszerek gyártása és telepítése területén, a hazai vasúti forgalomirányítás fejlesztését célzó projektekben kíván részt venni.