A rezsiköltségek a fogyasztási tudatosság erősítésével is csökkenthetők lennének, ehhez azonban a piaci működés irányába kellene elmozdulni.
Ötdolláros vagy öteurós megtakarítási ígéret kevés az okosmérők elterjedéséhez, hiszen önmagában ezzel nem lehet rábírni a háztartásokat a hatékony fogyasztásra. Ezzel magyarázta lapunknak James McClelland, az SAP szoftvergyártó cég közszolgáltatói üzletágért felelős globális vezetője, hogy Nyugat-Európában és Észak-Amerikában miért kommunikálják rosszul a szolgáltatók a technológiát. (Az okosmérő gyakorlatilag egy miniszámítógéppel összeépített fogyasztásmérő, amely kommunikál a szolgáltatóval, és a fogyasztó is követheti távolról, interneten az adatokat....
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2013/20 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!