A bank ugyanis új díjat vezetett be több, már meglévő számlacsomagjánál - általa elismerten - a tranzakciós illeték áthárítása miatt. A hitelintézeti törvény alapján azonban új díjfajta bevezetésével a szerződés egyoldalúan nem módosítható. A történtek miatt a felügyeleti hatóság a jogsértő magatartás további folytatásának azonnali megtiltása mellett 10 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki és kötelezte a bankot, hogy fizesse vissza ügyfeleinek a tőlük új díjként, a határozat kézhezvételéig jogszabálysértő módon beszedett összeget.
Mint emlékezetes, a jegybank tavaly első fokon már ugyancsak pert nyert a Sberbank Magyarország Zrt.-vel szemben a tranzakciós illeték jogsértő áthárítása miatt. Az MNB jelenleg is folyamatosan elemzi, hogy a pénzforgalmi szolgáltatók - például a havi ingyenes készpénzfelvételre vonatkozó jogszabályok kapcsán - milyen módon módosítottak szolgáltatási díjaikon, költségeiken, vezettek-e be új díjat. Az eljárások eredményéről az MNB - a nyilvánosságra vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével - a későbbiekben tájékoztatja a közvéleményt.