Ennek előzménye, hogy tavaly októberben a reménybeli légicéget, a Sólyom Hungarian Airways Kft.-t a tulajdonos Sólyom Befektetési Holding Kft. ügyvezetője, Hurtyák Róbert eladta a Charity March Kft.-nek. Méghozzá az egész sztorit addig 160 millió forinttal finanszírozó üzletember, Lucsik János tudta és beleegyezése nélkül - utóbbi erről maga nyilatkozott az Indexnek.
Nem jegyezték be
A Figyelő információja szerint azonban a Charity March jogilag nem is vált tulajdonossá, miután nem teljesítette a cégbíróság hiánypótlási felszólítását, így az a tulajdonjog bejegyzését elutasította. Úgy tudjuk, a Charity March már nem is tesz lépéseket ez ügyben.
Így a Sólyom Hungarian Airways ismét a Sólyom Holdingé. Utóbbi társaság Lucsik Jánosé és Hurtyák Róberté, miután a projekt harmadik oszlopos tagja, Vágó József januárban eladta tulajdonrészét Hurtyáknak.
Valamivel biztatóbb
Ami az engedélyezést illeti, a cél immár belátható távolságban van. Jó néhány akadályt már sikerült megugrani, de a legfontosabb, a minden alkalmassági feltételnek megfelelést igazoló üzemben tartási engedély (angol rövidítése alapján AOC) még hiányzik. Ehhez leginkább egy igen terjedelmes kézikönyv hatósági jóváhagyása kell, ami akár heteken belül meglehet.
A kereskedelmi repüléshez ekkor még mindig szükséges a működési engedély, amely a pénzügyi megfelelőséget tanúsítja. Az indulást immár charterezéssel, egy vagy két géppel tervező Sólyom-vezetés ebben a tekintetben is optimista. Lapunk ágazati forrásai egyelőre nem osztják ezt a derűlátást, noha elismerik, hogy a sztori kívülről nézve valamivel biztatóbban néz ki, mint akárcsak pár hete.
A témáról részletesen olvashat a Figyelő hetilap február 27-én megjelenő idei 9. lapszámában.