Mizujs Facebook?
2014-03-02 08:00
12 éve volt csak nagyobb felvásárlás az AOL-Time Warner fúzió, mint amit a múlt héten jelentett be a Facebook. A vezető közösségi site 19 milliárd dollárt fizet egy bevételt alig termelő közösségi üzenetküldőért. Igaz a WhatsApp lehet az SMS-ek (egyik) leváltója.
Mi újság?, vagy inkább: mizujs? - így lehetne lefordítani a WhatsApp cég elnevezését, hozzátéve azt a megjegyzést, hogy a What's up, helyett alkalmazott app szócska egyúttal az applikációra is utal. Méghozzá a világ egyik legnépszerűbb, felhasználóinak számát leggyorsabban, jelenleg napi egymillió fővel, gyarapító alkalmazására. Egy olyan letölthető programról van szó, amely gyakorlatilag az SMS-t váltja ki a netképes okostelefonokon, azzal hogy szövegek mellett képek, videók és hangüzenetek is leküldhetők rajta. Magyarán amit annak idején a Skype véghezvitt a vonalas telefóniában, azt most a WhatsApp (és számos társa) a mobilos üzenetküldözgetésben teszi épp. (A WhatsApp fontosabb adatairól és főbb konkurenseiről lásd külön írásunkat is.)
A potenciál tehát elképesztő, már csak azért is, mert jelenleg a cégnek összesen 450 millió felhasználója van, akik közül havonta több mint 400 millió az aktív. Ez utóbbinak a Facebook is csak bő kétszeresét hozza össze havi szinten mérve. Ráadásul az új őrületre rengeteg olyan tini és fiatal felnőtt kapott rá, akik nem akarják a Facebookon is egyre aktívabb szüleik orrára kötni, hogy kivel, mikor, miről csevegnek épp. Jelenleg a WhatsApp összes regisztrált felhasználóinak száma tehát a Facebook használók felét közelíti meg!
Az elemzés tobábbi részleteit előfizetőink érhetik el, vagy megtalálhatják a Figyelő csütörtöktől kapható, 2014/09-es számában.