Már a jelölés is megdobja a filmek nézettségét, a díjazott alkotások készítői pedig több mint 40 millió dolláros pluszbevétellel számolhatnak.
Az utóbbi tíz évben a vasárnapi Oscar-gála ültette a legtöbb embert a képernyők elé az Egyesült Államokban, az első értékelések szerint egyetlen szórakoztatóipari adást sem néztek ennyien a Jóbarátok sorozat 2004-es fináléja óta. A 43 milliós nézettség azonban így is jóval elmarad az 1998-as 55 milliós rekordtól.
A filmek mozis látogatottsága más tészta. A Reuters és az Ipsos közösen 1433 amerikai polgárt kérdezett meg erről: 67 százalékuk nem látott egyetlenegyet sem a legjobb film díjára és két másik kategóriában jelölt alkotások közül. 15 sz...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/10 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!