- Sok szempontból úgy gondoljuk, hogy igen, trendfordító volt, mert 10 százalékkal nőttek a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek bevételei forintban mérve, ami már az egyes vállalkozások jövedelmezőségét is jelentősen előremozdította.
- Minek köszönhető ez?
- Nagyon sok összetevője van. Végre a belföldi turizmus is számottevően növekedett, amihez a SZÉP kártyák forgalmának 54 százalékos emelkedése erőteljesen hozzájárult. A beutazóturizmus szempontjából pedig, hangsúlyozom, a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeknek az euróban mért átlagárát sikerült növelni. Ez azért volt fontos, mert a válság ugyan minden országot sújtott, de Magyarország rövid távon duplán érezte a hatásait, mert jelentős mértékben nőttek a kapacitások, csak a szállodai kategóriában több mint ötödével. Nagy verseny alakult ki, ami az árak csökkenését eredményezte. 2013-at illetően trendfordulóról az árak és a bevételek növekedése szempontjából beszélhetünk.
- Sok országban elsősorban a fellendülő orosz turizmusban hisznek. Nálunk mi a helyzet ezzel?
- Már hosszú évek óta átlagosan kb. 30 százalékkal több orosz utazik külföldre. Ebből a folyamatosan növekvő tortából minden ország szakíthat, ha megfelelő szolgáltatást megfelelő csatornán kommunikál, és megfelelő összeköttetéseket teremt. Munkánk eredményeit már lehet látni. 2012-ben közel 30, 2013-ban pedig újabb több mint 20 százalékkal nőtt az orosz vendégforgalom Magyarországon.
A teljes interjút a Figyelő hetilap március 20-i, idei 12. lapszámában olvashatja.