Bár automata irányítású az új metró, ezúttal az első szerelvény vezetőfülkéjében vezető ült - ölbe tett kézzel. Mint mondta, mindössze annyi a dolga, hogy figyeljen, s baj esetén megnyomja a vészféket. A meghívott vendégek a protokoll szerelvényen a tervbe vett menetrendnél gyorsabban tették meg az utat a Kelenföldi pályaudvar ás a Keleti pályaudvar között. Közben a világ legrövidebb, Guinness rekordnak is beillő koncertjét hallgathatták. Ókovács Szilveszter, az Operaház főigazgatója a II. János Pál pápa téri metrómegállóban meglepetés koncertet rögtönzött. Mivel a szerelvény a megállóban csak lassított, a protokoll közönség alig néhány másodperc erejéig élvezhette a fúvós együttes előadását. Az sem volt tisztán kivehető, hogy a főigazgató az együttesnek vezényel, vagy az utasoknak integet. Ennyit az ünnepélyes átadásról.
A most átadott 4-es metróvonalon összesen 10 állomás épült, ezek fele a budai, másik fele a pesti oldalon. A peronhossz az új szerelvényekhez igazodva mindenütt 80 méter. A nyomvonal viszonylag közel halad a felszínhez, de a Dunához közeledve természetesen egyre mélyül. A Szent Gellért téri és a Fővám téri állomások környezetében több mint 30 méter mélyen fut az új metró. Az utasforgalmi próbaüzem alatt, minimum hat hónapon át a teljes biztonság érdekében még tartózkodik vonatkísérő a szerelvényeken, de ezt követően a vezetőfülkéket is elbontják.
A beruházás összköltségvetése 452,5 milliárd forint, de ebben benne foglaltatik 67,5 milliárd forint kockázati tartalék, amit a szerződéses viták rendezésére és a különböző vállalkozók többletkövetelésének esetleges kielégítésére különítettek el.
Az új 4-es metrót vasárnap késő estig, egészen üzemzárásig ingyenesen használhatják az utasok.