Kreatív és képzett külhoni fiatal vállalkozók közül sokan éppen a magyar fővárosban találták meg életük nagy lehetőségét. A Kupon Világ, a Higher Click és a Realeyes nem magyar származású vezetőinek másfajta szemüvegén keresztül mutatjuk be a hazai viszonyokat.
Az utóbbi évek startuphulláma előtt is igen népszerű volt hazánk a kezdő vállalkozások tekintetében, ami igaz a külföldiek által alapított cégekre is. Elnar Hajiyev 2011-ben hozta létre az érzelemkövető technológiára összpontosító Realeyes budapesti k+f központját. Shehryar Piracha szintén ebben az évben utazott a magyar fővárosba, hogy megalapítsa a Kupon Világot, Mark Webstert és cégét, a Higher Clicket pedig a Google térképe és az alacsonyabb lakhatási költségek sodorták 2010-ben Budapestre.
Bár más-más területen építettek sikeres vállalkozást, hasonló problémákkal kellett megbirkózniuk. A kulturális különbségek, az eltérő munkamorál, a bürokrácia, a temérdek papírmunka, az állandóan változó szabályok nyomon követése és betartása nagyban megnehezítette a dolgukat. A szaktudás, az olcsóbb bérek, a szupergyors internet és a főváros varázsa miatt azonban mégsem kerestek más központot váll...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/17 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!