A legnagyobb kereslet a rózsafüzérek, mágnesek és medálok iránt van, talán alacsony áruk miatt, amely 50 cent és 2 euró között mozog. A gazdasági válság a szentté avatáson is befolyásolja a vásárlási kedvet - állítják az olasz, de többnyire pakisztáni és Sri-Lanka-i szuvenírárusok, akik az olasz tulajdonú ajándékboltokban és utcai standokon dolgoznak.
Az árak igen változóak, attól függ ki a vásárló: az olaszok alkudoznak és a végén kevesebbet fizetnek, a külföldi zarándokoktól és turistáktól az árusok eleve többet kérnek. II. János Pál tenyérben elférő szobrának ára 13 és 35 euró között változik. A pápák arcképével díszített bevásárlószatyor néhány euró. Nem hiányzik a pápás puzzle és a II. János Pál életét végigkísérő kártyajáték sem.
A tárgyak jelentős többségén II. János Pál (1978-2005) látszik. "XXIII. Jánosra kevesen emlékeznek, ezért vele kevesebb szuvenír készült" - mondták az árusok. A legnagyobb kereskedelmi sikere azonban jelenleg a Ferenc pápával díszített tárgyaknak van. Ezért számos szuveníren a jelenlegi és a két néhai pápa együtt szerepel. Egy hűtőmágnes Ferenc pápa, XXIII. János és II. János Pál hármas arcképével 2 euró. Három ugyanilyen mágnes 5 euró. A római kereskedők nem titkolják, hogy Ferenc pápa tavalyi megválasztása óta nagyon jól megy az üzlet, "ezt a pápát mindenki szereti és keresi" - hangoztatták. A szentté avatás előtt két nappal a Szent Péter téren szüleikkel sétáló gyerekek kezében is Ferenc pápával díszített vatikáni fehér-sárga zászlócska lobog. Egy eurót kérnek érte, egy sarokkal arrébb már két eurót.