„Szeretek új iparágakat megismerni!”

Interjú –Varga Zoltán
Brückner Gergely
2014-04-30 06:10
Legalább 5-10 évre tervez a Sanoma új tulajdonosa. A tartalomba nem szeretne beleszólni, a cégcsoporttal 7-8 hét múlva, a versenyhivatal remélt jóváhagyása után kezd el intenzívebben foglalkozni.
– Hogy jött az ötlet, hogy a Sanoma megvásárlásával belép a médiapiacra?
– Nem volt korábban médiabefektetésünk, és ezúttal sem az ágazat felől érkeztünk. Adott egy cég, amely kivonulni szándékozik Magyarországról. Mi az ilyen helyzetekben mindig lehetőséget látunk. Korábban már három hasonló tranzakciót is lebonyolítottunk; a HSBC pénzügyi céget, az Eismann fagyigyártót, illetve az Office Depot irodaszer-forgalmazót vettük meg. Szeretnénk elérni, hogy aki kivonul a hazai piacról, az beszéljen velünk.

– A Deloitte tanácsadó cég szervezte a Sanoma-tranzakciót. Hívták önöket, vagy maguk jelentkeztek?
– Mi kopogtattunk be, a Deloitte átvilágította cégünket, felmérte, hogy komolyan lehet-e minket venni.

– Mennyire tudta megismerni a portékát?
– Van erre egy analógiám. Talán az eddigi legsikeresebb befektetésem a Wizz Air. Amikor elindultak, kaptam egy...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/18 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!