„Célunk, hogy Magyarország vezető digitális bankjává váljunk"

válassz
2014-05-07 15:11
„A Citi lakossági stratégiáját Magyarországon a hitelkártyák terén elért vezető szerepünk megőrzésére és erősítésére, a Citigold privátbanki szolgáltatáson belül a befektetési üzletágunk bővítésére, és a személyihitel-portfóliónk erősítésére összpontosítjuk" - mondta Jon Wiggins, a Citibank lakossági üzletágának vezetője. „Célunk, hogy Magyarország vezető digitális bankjává váljunk, amit a magasan képzett Citigold bankárok egészítenek ki a Budapestre koncentrált fiókhálózatunkban, hogy kiváló ügyfélélményt nyújthassunk."
Miben változott a Citibank magyarországi lakossági stratégiája az elmúlt néhány évben, és hogyan foglalná össze a stratégiát ma?

A Citi globális lakossági stratégiájával összhangban alakítjuk a stratégiánkat Magyarországon is. Arra törekszünk, hogy a világ leginnovatívabb termékeit és szolgáltatásait hozzuk el a magyar piacra, hogy kiváló ügyfélélményt nyújtsunk. Számunkra fontos, hogy egy lépéssel ügyfeleink változó bankolási szokásai előtt járjunk, és a legjobb pénzügyi megoldásokat nyújtsuk számukra. Azt tapasztaljuk, hogy az ügyfélkörünk egyre inkább a mobil- és az online banki ügyintézést választja, és ez egyúttal minket is segít, hogy hatékonyabban működhessünk.

Lakossági stratégiánk középpontjában a jelentős megtakarításokkal rendelkező ügyfelek kiszolgálása áll a Citigold üzletágunkban. Úgy gondoljuk, hogy befektetési termék- és szolgáltatáskínálatunk, globális platformunk és hálózatunk ennek az ügyfélkörnek jelenti a legtöbb értéket, és nekik tudjuk a legnagyobb támogatást nyújtani abban, hogy megfelelő pénzügyi célokat határozzanak meg, és azokat meg is tudják valósítani. Ezt egészíti ki az ügyféligényekre szabott piacvezető hitelkártya-kínálatunk, illetve a hatékony adósságrendezést szolgáló személyihitel-ajánlatunk.

Mivel vonzzák be és tartják meg az ügyfeleket?

Kilencezernél több Citigold ügyfelünk van, ami mintegy 100 százalékos növekedést jelent 2010-hez képest. Befektetési termék- és szolgáltatás kínálatunkba mind földrajzi lefedettség, mind eszközosztály tekintetében a legmagasabb megtérülési potenciállal rendelkező megoldásokat válogatjuk össze, amelyben a Citi saját, valamint elismert hazai és globális befektetésialap-kezelő partnereink kiemelt termékei és szolgáltatásai szerepelnek. Figyelünk arra, hogy a termékeink megfeleljenek az ügyfelek kockázattűrő képességének, valamint rövid-, közép- és hosszú távú befektetési céljainak.

Folytatni kívánjuk az innovációt. Legutóbbi online újításaink közül említhetem az automatikus árfolyamfigyelő FX Order Watch szolgáltatást, amely az adott időszakon belül a legkedvezőbb devizaátváltást teszi lehetővé, a folyamatosan frissülő online devizaárfolyamokat, és a befektetési alapok online vásárlásának és eladásának lehetőségét. Hamarosan elérhetővé tesszük az online kötvény- és részvénykereskedést is az ügyfeleink számára.

A legutóbbi független ügyfél-elégedettségi felméréseken a Citigoldot jelölték ügyfeleink a legvonzóbb privátbanki szolgáltatásnak Magyarországon, ami bizalmukat jelzi. Iparági szakmai oldalon pedig az Euromoney tavalyi privátbanki felmérésén a Citigoldot választották a Legjobb befektetési termékkínálat Magyarországon kategória vezető helyére.

Új Citi Priority bankszámlacsomagunk fontos eleme lakossági ajánlatunknak. Ebben a díjcsomagban számos ingyenes szolgáltatást nyújtunk, mint például díjmentes hazai forintátutalást a Citibank Online-on keresztül, díjmentes hazai vásárlást a betéti kártyával, és havonta az első öt hazai forintkészpénzfelvételt is ingyenesen intézhetik az ügyfelek az országban bármelyik ATM-ből. Bízunk benne, hogy az így nálunk tartott bankszámlaegyenlegeik révén ezek az ügyfelek is igénybe veszik a teljes befektetési termékkínálatunkat, és el tudják érni pénzügyi céljaikat.

Hitelkártyák tekintetében a három legnagyobb hitelkártya kibocsátó egyike vagyunk a magyar piacon, a hitelkártyaköltések terén pedig ennél is magasabb a piaci részesedésünk. Ma minden harmadik Magyarországon kibocsátott kártyával elköltött forintot Citi hitelkártyával költenek. A Citi Life multipartner hitelkártyánkkal elérhető kedvezmények körét tovább bővítjük. Ügyfeleink már elérhetik globális kedvezményprogramjainkat, mint amilyenek a Citi World Privileges világprivilégiumok, a Hotel Privileges szállodaprivilégiumok, a Travel Portal utazási és a GlobeShopper világvásárló programok. Továbbra is keressük a lehetőségeket az innovációra mind termék oldalon, mind a kedvezményprogramok, mind a felhasználói alkalmazások terén.

Hallottuk, hogy bezártak néhány fiókot az elmúlt időszakban. Mi a fiókhálózat stratégiájuk?

Az értékesítési és ügyfélkiszolgálási hálózatot illetően a Citi globális stratégiája szorosan az ügyfelek banki ügyintézési szokásainak és igényeinek alakulását követi. A globalizáció, az urbanizáció és a digitalizáció azok az aktuális globális trendek, amelyek a leginkább alakítják ügyfeleink viselkedését és így nem csak a mi iparágunk, de az egész világ jövőjét is. Ezért fektetünk nagy hangsúlyt a digitális csatornáink, különösen a mobil és az internet platformjaink fejlesztésére, és fiókhálózatainkat a világ 150 legjelentősebb nagyvárosára koncentráljuk. Budapest élen jár ezen a listán és fontos város a Citi számára.

Úgy tapasztaltuk, hogy ügyfeleink nagy része a digitális bankolást részesíti előnyben, és ennek a trendnek az erősödését észleljük. Jelentős befektetést követően a világon elsőként Magyarországon vezettük be a Citi új globális lakossági IT-platformját tavaly áprilisban, beleértve az új Citibank Online és Citi Mobilbank platformokat. A megsokszorozott funkcióknak, a megnövelt kényelemnek és a felhasználóbarát struktúrának köszönhetően a 2013. januári állapothoz viszonyítva 60 százalékkal emelkedett a mobilbankot igénybe vevő ügyfelek száma, és 40 százalékkal nőtt az internetbankot aktívan használók köre. Tavaly a Global Finance magazin az új Citibank Online platformunknak ítélte a Legjobb lakossági internetbank Magyarországon díjat.

Ezeken az új platformjainkon ügyfeleink kényelmesen, biztonságosan és költséghatékonyan vehetik igénybe befektetési, hitelkártya- és személyihitel-termékeinket és szolgáltatásainkat, függetlenül attól, hogy az ország mely pontján élnek.

Digitális platformjaink fejlesztésével párhuzamosan magyarországi fiókhálózatunkat is átalakítjuk, hogy az erőforrásainkat jobban ki tudjuk használni. Fiókhálózatunkat olyan nagyvárosi nagy forgalmú helyekre koncentráljuk, ahol az ügyfeleink nagyrészt élnek, dolgoznak és szabadidejüket töltik, és ahol leginkább igénylik a bankfióki kiszolgálást. Fiókjaink jól támogatják növekvő befektetési üzletágunkat. A digitális váltással együtt működési hatékonyságunk növekedését is várjuk.

Hogyan látja a Citi hazai lakossági üzletágának a jövőjét?

Befektetéseinket folytatjuk Magyarországon, különös tekintettel a digitális csatornák fejlesztésére és a további innovációkra. Úgy gondoljuk, hogy a magyar piac továbbra is jelentős lehetőségeket kínál a Citi számára. Megfelelő stratégiával és elkötelezett csapattal rendelkezünk, és azzal, hogy stratégiánk megvalósítására koncentráljuk erőfeszítéseinket ebben a változó környezetben, biztosítani tudjuk, hogy megőrizzük vezető szerepünket a hitelkártyák terén, bővíteni tudjuk Citigold üzletágunkat, és Magyarország vezető digitális bankjává válhatunk.