2. Kaliforniai szupervasút
A gyorsvasút terve a baloldal kedvenc ígéretei közé tartozik, miközben a jobboldalon csak a drámát látják benne. A realitás azonban, hogy Atlantiszhoz, vagy egy tökéletes nőhöz hasonlítsuk, ugyanis a 69 milliárd dolláros projekt önmagában is garancia arra, hogy a szerelvények egyhamar nem gördülnek még ki az állomásokról.
3. Alaszkai gázvezeték
A négy energiaóriás (TransCanada, ExxonMobil, BP és ConocoPhillips) közös vállalkozásaként épülő hálózat az egész államra kiterjedne. Bár a költségvetés itt a kaliforniaihoz hasonló, ám a 65 milliárd dolláros befektetést csekély érdeklődés övezi Alaszkában, ráadásul az iparágnak még nettó hasznot is termelhet. A jelenleg a tervezési fázisban lévő beruházás megvalósítása 2016-ban indulhat útnak.
4. Brazil vasút
A bő száz évvel ezelőtti vadnyugaton érezheti magát, aki a brazil vasúthálózatra száll föl. A teljes felújítás távoli álomnak tűnik, de a 43 milliárd dolláros költségvetésből talán sikerül megoldaniuk - idővel.
5. Az amerikai vasúti folyosó
A 40 milliárd dollár forrásigényű projekt várhatóan a kaliforniai testvérének sorsára jut majd. Az észak-keleti gyorsvasút ötlete részben létező infrastruktúrára épülne, ám át kellene kelnie a Hudson-ön.
6. Nicaragua-csatorna
A Nicaraguát kettészelő csatorna ötlete korábban merült föl elsőként, mint az azóta már megvalósult panamaié, ám a kínaiak valamiért nagyon szorgalmazzák a beruházást. Meggyőzték a helyi kormányt, hogy 40 milliárd dollár elég is lesz a hozzá.
7. A rio-i kikötő
Rio de Janeiro kikötőjének, a Porto Maravilha-nak felújítását már meg is kezdték. A várható összköltség 35 milliárd dollár.
8. Megérkezni New Yorkba
A New Jersey-vel közösen indított Gateway Project-re keresztelt, 27,6 milliárd dolláros vállalkozás a hudson-i átkelés helyett kisebb változtatások sorával igyekszik hasonló eredményt elérni.
9. Kanadai olajcsatorna
A TransCanada 12 milliárd dolláros beruházása naponta 1,1 millió hordó nyersolajat lesz képes Albertából és Saskatchewan-ből eljuttatni az ország keleti finomítóiig, ami közel 5 500 kilométeres utat jelent. A megoldással a tehervonatokat mentesíthetnék a veszélyes rakománytól.
10. Louisianai LNG-terminál
Ha feloldanák az exporttilalmat, a Kamerunban értékesített földgáz óriási bevételhez juttathatná a louisianai befektetőket, ezért most 10 milliárd dollár „összdíjazású lobbijátszma" zajlik az óceánparton.
Michael Moran a GlobalPost külügyi újságírója, a Control Risks nevű nemzetközi biztonságpolitikai és kockázatelemző cég alelnöke.
A GlobalPost világgazdasági rovata elnyerte a Society of American Business Editors and Writers (SABEW) díját.