Mennyivel jobb reklám egy intézménynek, ha azzal kerül be a médiába, hogy „ez lesz most Budapest legmenőbb kiállítása”, mint azzal, hogy lemond a főigazgatója. Az Iparművészeti Múzeumban látható reprezentatív válogatás a két világháború közötti magyar kereskedelmi plakátokból valóban kiemelkedik a budapesti tárlatkínálatból.
|
Budapest legmenőbb kiállítása |
Szoktak ugyan sajnálkozni, hogy a plakát mint műfaj részben a sokszorosítás miatt, de az aktualitáshoz kényszerített kötöttsége, továbbá a kereskedelmi jellege következtében is jóval kisebb megbecsülésnek örvend, mint a művészi grafika. Viszont éppen egy adott kort visszaidéző dokumentatív ereje, a retro iránti kereslet miatt mindig nagyszámú érdeklődőt vonz, nem csak a képzőművészetre f...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/20 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!