A projekt nettó 29,99 milliárd forint értékben az uniós Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg. A tendergyőzelem igen jelentős a Közgép számára, a napi.hu összesítése szerint ugyanis ezt megelőzősen az idén a csoport vállalatai - konzorciumi társaikkal együtt - 24 milliárd forint értékben nyertek el megrendeléseket. Azaz a NIF döntésével több mint a duplájára nőtt az idei összeg.
Sokan használják
A konzorcium a Balaton déli part vasútvonal rekonstrukciójának első ütemében a Lepsény állomás - Szántód-Kőröshegy állomás közötti szakaszt korszerűsíti és építi át. A NIF emlékeztet, a Balaton déli partján futó, 30-as számú vasútvonal a nyári időszakban hazánk második legforgalmasabb vasútvonala.
A legutóbbi jelentős pályakorszerűsítés közel 50 éve történt, azóta a pálya állapota olyannyira leromlott, hogy 100 km/ h sebességű közlekedésre fenntarthatatlanná vált, rendszeresekké váltak a késések. A fejlesztés keretében a vasúti pálya teljes egészében megújul, így 2015 nyarától a jelenlegi 80 km/h, illetve jelentős hosszban 60 km/h óra helyett újra 100 km/h-s sebességgel közlekedhetnek a vonatok.
Ezt építik
Siófok térségében: Szabadifürdő megállóhely - Siófok állomás - Zamárdi felső állomás között új második vágányú szakaszok építésével biztosítják a vasúti forgalom zavartalanságát. A vasúti közlekedés okozta zaj és rezgés szempontjából a kritikus helyeken összesen mintegy 4 km hosszban zajárnyékoló falat, illetve kb. 17 km hosszban zaj- és rezgéscsillapító sínágyazatot telepítenek, így a Balaton part zajterhelése jelentősen csökkenni fog.
A gyalogos átjárók és útátjárók korszerűsítésével biztonságosabbá válnak a szintbeli átkelési lehetőségek. Siófokon a Vitorlás utcai új közúti aluljáró megépülésével a nyári forgalmi dugók mérsékelhetők, a különszintű keresztezés pedig tovább javítja a közlekedésbiztonságot. Számos helyen átépítik a peronokat, így kényelmesebbé válik az utasok fel- és leszállása.
A nyertes konzorcium a kivitelezést 2014 nyarán az előkészítési munkákkal megkezdheti. A tervezett vágányzár 2014 szeptemberében veheti kezdetét. A kb. 32 km hosszú szakasz felújítása várhatóan 2015 nyarára fejeződhet be.
További tervek
A Balaton déli partja vasútvonalának rekonstrukciója kedvező döntés és forrás rendelkezésre állása esetén Szántód-Kőröshegy állomás - Balatonszentgyörgy állomás közötti kb. 53 km hosszú szakasz átépítésével folytatódhat.
A Kelenföld-Székesfehérvár között már befejezett rekonstrukció eredményeként Budapest és Siófok között az utazási idő a jelenlegi 105-114 percről 80-89 percre csökkent. Mindkét dél-balatoni szakasz rekonstrukciójának eredményeképpen Keszthelyig átlagosan további 20 perc időmegtakarítás érhető el.