Kiderült mire készül a UPC

válassz
2014-05-20 12:45
A UPC a digitális tévéelőfizetői számára elérhetővé teszi, hogy online-tartalmakat nézhessenek tévékészülékükön a távirányító interaktív gombjainak használatával - jelentette be Severina Pascu, a UPC Magyarország vezérigazgatója sajtótájékoztatón kedden Budapesten.
A szolgáltatást egy magyar fejlesztés teszi lehetővé, amely a felhőtechnológiát alkalmazva bővíti a meglévő set-top-boxok képességeit. Használatához nincs szükség sem okostévére, sem internetelőfizetésre, ugyanakkor egyelőre csak a HD típusú set-top-boxszal rendelkező előfizetők számára elérhető.

A UPC-nek jelenleg 200 ezer ilyen előfizetője van, de az év végéig számukat 400 ezerre szeretné bővíteni.A szolgáltatás indulásakor 20 beépített applikációt tartalmaz, amelyekkel egyebek közt YouTube videókat nézhetnek az előfizetők, de hozzáférhetnek az interneten tárolt, saját fényképeikhez is. Az alkalmazások körét folyamatosan bővíti a UPC. Severina Pascu kifejtette, hogy a fogyasztói igények egyre inkább a személyre szabott tartalomszolgáltatások felé tolódnak el, ez az igény hívta életre a UPC TV Apps szolgáltatását, amelyet először Magyarországon vezet be. A UPC húsz éve van jelen Magyarországon és ez idő alatt mintegy 1 milliárd eurónyi befeketést valósított meg akvizíciókra és műszaki fejlesztésekre.

A televízió-, internet- és telefonszolgáltató cég Magyarországon mintegy másfélmillió háztartást ér el. A UPC magyarország anyavállalata a Liberty Global kábelszolgáltató, amely 14 országban mintegy 25 millió ügyfelet szolgál ki.A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb adatai szerint a televíziós szolgáltatások területén a UPC Magyarországon piacvezető, piaci részesedése mintegy 26 százalék, míg a szélessávú vezetékes internet esetében a második legnagyobb szolgáltató közel 22 százalékos piaci részesedéssel. A vezetékes hangszolgáltatások piacán szintén a második helyen áll, piaci részesedése megközelíti a 15 százalékot. A társaság 2012 augusztusában mobilinternet-szolgáltatást is indított a Vodafone-nal együttműködve.A céginformációs adatok szerint a társaság a 2012-es évet 56,6 milliárd forint árbevétel és 4,48 milliárd forint üzemi nyereség mellett 14,2 milliárd forint mérleg szerinti veszteséggel zárta. Egy évvel korábban, 2011-ben árbevétele 55,5 milliárd forint volt, üzemi nyeresége 6 milliárd forintot ért el, mérleg szerinti vesztesége 11,4 milliárd forintot tett ki.
MTI