Kelet felé
Szimbolikusan véget ér tehát egy szakasz a tíz éve működő légicég életében. Ami viszont nem változik, az az ultrafapados működési modell: ennek jele például a standard méretű kézipoggyászokra bevezetett díj, valamint az is, hogy - ellentétben például a Ryanairrel - továbbra sincsenek ülésekhez rendelt jegyek.
Ami a jövőt illeti, a társaság kelet felé fordul, kihasználva, hogy a piaci liberalizáció lassan kiterjed az Európával szomszédos országokra is. Valamint azt is, hogy a gyengélkedő kelet-európai klasszikus légitársaságok (LOT, Tarom stb.) kénytelenek több útvonalról visszavonulni.
Dinamikus gazdaság
A keleti nyitás elvileg még sok lehetőséget tartogat. Főleg, ha a mediterrán térség keleti részét és az észak-afrikai régiót is hozzávesszük. Sok helyütt dinamikusan nő a helyi gazdaság, és a lakosság most kap rá a külföldi nyaralásokra, ami a légitársaságoknak jó jel.
A témáról részletesen olvashat a Figyelő hetilap május 29-i, idei 22. lapszámában.