Bezos ötletét persze a legnagyobb karácsonyi vásárlási szezonra időzítették, hogy a figyelmet a cégre terelje, és az is a szkeptikusokat erősíti, hogy több sebből vérzik az elképzelés. A Google önjáró autójánál felmerültekhez hasonló jogi akadályok - például mi van akkor, ha valakit megsebesít a szerkezet - mellett az is kérdéses, hogy a nagyvárosi környezetben a fák és a távvezetékek közt egy önjáró szerkezet tud-e teljesen hibátlanul közlekedni. De ha a szövetségi légügyi hatóságtól sikerülne is 4-5 év alatt engedélyt kicsikarni, marad még néhány probléma. Le kell gyűrni például a munkájuk elvesztése miatt tiltakozó logisztikai dolgozók ellenállását, illetve számolni kell azzal is, hogy az értékes csomagokat szállító eszközöket esetleg lelövik a bűnözők.
Ugyan nem a drónok miatt, de a fejlett világban sokan tartanak, sőt, rettegnek az Amazontól. A nyugati világ legnagyobb online kereskedője sok területen egyeduralkodó, élenjár a legújabb kereskedelmi praktikák terén, akárcsak a beszállítók árainak leszorításában. Magyarországon is számos nagy e-kereskedő és könyvpiaci szereplő gyomra összeszorult, amikor 2012 végén elterjedt: rövidesen a magyar piacra is belép az Amazon. Szerencséjükre ez nem valósult meg, ám a cég régiós aktivitása egyre erősödik. Igaz, főként Lengyelországra koncentrál, és lokalizált webáruházat is feltehetően ott vagy még inkább a nagy orosz piacon indít, legkorábban az idén, esetleg jövőre.
Jobban elmélyedve a vállalat stratégiájában, van is félnivalója minden kisebb-nagyobb webshopnak itthon és világszerte. A legutóbbi karácsonyi szezonban jött ki az a kis hír, miszerint az Amazon árképzését a legkifinomultabb tőzsdei kereskedési rendszerek is megirigyelhetik.
A legnagyobb online kereskedő terveiről, stratégiájáról a Figyelő hetilap 2014/23-ik számában olvashat 3,5 oldalas elemzést, amely csütörtöktől kapható.