A világ húsz legtöbbet kereső YT-sztárja közül 11 videojáték-kommentátor. Ez nálunk is népszerű műfaj, ahogy azt Pingvinharcos, azaz a 22 éves Gergely Viktor nézettsége mutatja.
Az amerikai filmekkel foglalkozó Hollywood Hírügynökséget a 25 éves Szirmai Gergely működteti. Az Alkonyatról szóló kritikáját kétszer annyian látták, mint a filmet magát a hazai mozikban.
Csurran-cseppen
A YouTube magyar partnerprogramja 2012-ben indult, megnyitva a kaput, hogy a hazai tartalom-előállítók is részesüljenek reklámbevételeikből. Korábban erre nem volt lehetőségük. Robert Kyncl, a Google alelnöke a tévés szakma expóján, a cannes-i Mipcomon elárulta, hogy a reklámbevételt 45-55 százalékos arányban osztják meg, és az összeg nagyobbik része a tartalomkészítőnek jár.
A Google hazai képviselői nem adnak a rendszerről információt, mondván, a reklámokat algoritmus szabja a nézőhöz korábbi videomegtekintései alapján. Hirdetői szempontból pedig „aukciós rendszerben" történik a reklámelhelyezés, ami „nem pöröghet fel" bizonyos összegen túl.
A témáról részletesen olvashat a Figyelő hetilap június 5-i, idei 24. lapszámában. Az ebben szereplő táblázatból kiderül az is, kik az ország kedvenc youtuberei.