Megszüntette kommersz italát a Zwack

válassz
2014-06-26 14:01
A 2013-14-es üzleti év sikeres volt a Zwack Unicum Nyrt. számára. Pénzügyi célkitűzéseik maradéktalanul teljesültek - közölte a Figyelő Online-nal Frank Odzuck a cég vezérigazgatója.
Az adózott égetett szeszesital piac a várakozásainknak megfelelően tovább esett, de a Zwack árbevétele ennél kisebb mértékben csökkent, a bruttó fedezet pedig enyhén emelkedett.. Míg a nagyon nehéz volt a Zwacknak a belföldi piacon helyt állnia, addig az exportjukat növelni tudták. Az Unicum export 15%-os bővülése az utóbbi évek legjobb teljesítménye.

Termékek jöttek-mentek

A Fütyülős ebben az esztendőben két új ízzel lepte meg az újdonságokat kereső, azokra nagyon nyitott híveit. A Fütyülős Mézes Kékáfonya illetve a Karamellás Zöldalma értékesített volumen igen szép eredményeket hozott, a Kalinka Citrus az ízesített vodkák között már az első évben piacvezető lett. A társaság megszüntette a kommersz szegmensbe tartozó két termékcsalád (PéterPál és Krajczár) gyártását 2013 végén. Ebben a termékkörben már csak a készletek kifuttatása zajlik.

Az export árbevétel 1.355 millió Ft, amely 6%-kal magasabb a tavalyi értéknél. Az Unicum árbevétele közel 15%-kal emelkedett, elsősorban az olaszországi és németországi növekedésnek valamint az Unicum Szilva környező országokban történt bevezetésének köszönhetően. Ugyanakkor az alacsonyabb fedezet-tartalmú termékek forgalma (pálinkák, rumok) visszaesett a bázishoz képest.