Költ a magyar - Sokkoló sportruha árak

Cseke Hajnalka
2014-07-08 08:00
frissítve: 2014-07-04 09:55
A 2014-es sportfelszerelési eladási adatokból az derül ki, hogy sportolás közben a megjelenés is számít.
A hazai vásárlók több magas minőségű, prémium terméket, speciális sporteszközt és kiegészítőt vásároltak 2014 első félévében, mint egy évvel korábban- derül ki a Hervis első féléves értékesítési adatainak elemzéséből. A vezető sportszer és sportruházat forgalmazó lánc rámutat: a növekvő átlagos értékesítési árak különösen mérhetőek a január-június időszakban 20 százalék felett bővülő slágersportok - a kerékpározás, a futás és a túrázás - területén.

Míg korábban a legolcsóbb, legegyszerűbb termékek voltak a legnépszerűbbek a magyar üzletekben, addig az elmúlt két évben a vásárlók érdeklődése láthatóan a magasabb minőségű, illetve speciális, innovatív termékek felé fordult.
A legszembetűnőbb a változás a kerékpárok piacán zajlott: 2014 első félévében 25 százalékkal nőtt a biciklik forgalma a tavalyi év ugyanezen időszakához képest, a bővülés ugyanakkor nem az eladott darabszám növekedésének, hanem az átlagos értékesítési ár emelkedésének köszönhető, amely idén 23,5 százalékkal magasabb kerékpáronként, mint egy évvel korábban. Ez utóbbi hátterében azonban nem az átlagos kínálati árak növekedése áll, hanem az, hogy a vásárlók egyre nagyobb része a drágább, igényesebb kerékpárok közül választott: például az elmúlt hónapokban jelentős érdeklődés övezte a 450 ezer forint feletti árkategória kerékpárjait, többek között a világhírű KTM márka egyes modelljeit is. A kerékpárok mellett a futófelszerelések piaca is jelentősen fejlődött idén, hiszen az első féléves adatok 30 százalékos forgalomnövekedést mutatnak az egy évvel korábbihoz képest.

A Hervis adatai szerint a futócipők területén is igényesebb lett a magyar vásárló, ahol az első áttörés 2012-ben történt: akkor a női futócipők átlagos árszínvonala közel 25 százalékkal, a férfi futócipőké pedig 17 százalékkal nőtt. Ugyancsak egyre népszerűbb a túrázás Magyarországon, amit jól mutat, hogy a túraruházatok forgalma 22 százalékkal növekedett az első félévben a tavalyi év ugyanezen időszakához viszonyítva.

A forgalmi adatok elemzéséből az is kiderül, hogy sportolás közben a megjelenés is számít. Az áruházlánc tapasztalatai alapján a hölgyek túlnyomó többségben a nőies színeket, modelleket, és divatos szabású termékeket keresik. Ugyancsak a futás, fitnesz népszerűbbé válása hozott komoly növekedést a sportmelltartók piacán.