Raktárból mobilra

A QR kód és ami mögötte van
BUCSKY PÉTER, Berlin
2014-07-10 06:30
Két évtized alatt kód az elmúlt évtized alatt a logisztika után a mindennapjainkat is meghódította a japán fejlesztés, egyebek között fizetési megoldásokban is egyre több cég használja.


Kevéssé ismert, de egy autóipari beszállító cégnél, a Toyotából kivált Densónál született meg az okostelefonoknak köszönhetően népszerűvé lett QR kód két évtizede, 1994-ben. Az elnevezés a quick response, azaz gyors válasz angol kifejezés rövidítése. Manapság a legtöbben reklámokban és újságokban találkozhatnak vele, kiválóan alkalmas akár hosszabb linkek kis helyen történő tárolására, amelyeket a telefon kamerája pillanatok alatt felismer, így nincs szükség ezek vagy a kódok bepötyögésére, ha például akciós termékhez szeretnénk hozzáférni.

KínÃ...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/28 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!