Két évtized alatt kód az elmúlt évtized alatt a logisztika után a mindennapjainkat is meghódÃtotta a japán fejlesztés, egyebek között fizetési megoldásokban is egyre több cég használja.
Kevéssé ismert, de egy autóipari beszállÃtó cégnél, a Toyotából kivált Densónál született meg az okostelefonoknak köszönhetÅ‘en népszerűvé lett QR kód két évtizede, 1994-ben. Az elnevezés a quick response, azaz gyors válasz angol kifejezés rövidÃtése. Manapság a legtöbben reklámokban és újságokban találkozhatnak vele, kiválóan alkalmas akár hosszabb linkek kis helyen történÅ‘ tárolására, amelyeket a telefon kamerája pillanatok alatt felismer, Ãgy nincs szükség ezek vagy a kódok bepötyögésére, ha például akciós termékhez szeretnénk hozzáférni.
KÃnÃ...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/28 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg elÅ‘fizetési azonosÃtóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!