Az IT egyszerűsítése javítja az eredményt

Halaska Gábor
2014-07-14 12:02
A nemzetközi informatikai piackutatás és tanácsadás sal foglalkozó neves IDC új tanulmánya rámutat, hogy az IT komplexitása alacsonyabb nyereséggel jár. Azok a felmérésben szereplő cégek, amelyek csökkentették informatikai rendszereik összetettségét, átlagban évi 83 millió USD-nyi pénzben kifejezhető előnyt realizálhattak

A nemzetközi informatikai piackutatás és tanácsadás terén vezető IDC új tanulmánya rámutat, hogy az IT komplexitása alacsonyabb nyereséggel jár, és korlátozza a szervezet innovációs és növekedési képességét. Azok a felmérésben szereplő cégek, amelyek csökkentették informatikai rendszereik összetettségét, átlagban évi 83 millió USD-nyi pénzben kifejezhető előnyt realizálhattak az olyan egyéb előnyök mellett, mint a gyorsabb piaci megjelenés, az ügyfelek jobb kiszolgálása, illetve az IT-szakemberek stratégiailag fontosabb projektekhez való átcsoportosításának lehetősége.

Az Oracle támogatásával készült új IDC-tanulmány „Az IT egyszerűsítése javítja az üzleti eredményeket és a megtérülést" címen jelent meg 2014 júniusában, és áttekintést nyújt az informatika komplexitásából fakadó kihívásokról, amelyekkel a mai vállalatok szembenéznek.
Ilyen kihívás az IT-részlegek számára a működési költségek növekedése, a munkatársak termelékenységének csökkenése, valamint az, hogy egyre nehezebbé válik az üzleti tevékenységek magas színvonalú kiszolgálása.
A vállalkozások számára az IT komplexitása alacsonyabb nyereséghez, kevesebb innovációhoz, a vevők és felhasználók elégedettségének csökkenéséhez és mérséklődő versenyelőnyhöz vezet.
A felmérésben részt vett vállalatok felhasználónként évi 3610 USD számszerűsíthető előnyt voltak képesek realizálni az informatika egyszerűsítésére irányuló kezdeményezéseikkel. Mivel átlagban 23 ezer informatikai felhasználóval rendelkeztek, ez vállalatonként évi 83 millió USD előnyt jelent.
A tanulmányból az is kiderült, hogy az IT egyszerűsítése egy sor nem pénzbeli előnnyel is jár, mint a hatékonyabb munkavégzés, a termékek és szolgáltatások gyorsabb piacra juttatása és a javuló vásárlói élmény.
Az informatika egyszerűsítése olyan lépések útján történt, mint a szolgáltatások felhőbe költöztetése, az eleve integrált hardverekből és szoftverekből álló rendszerekbe való beruházás, az örökölt rendszerek korszerű alkalmazásokkal felváltása és hasonlók.




A legtöbb résztvevő szervezet arra jött rá, hogy a valódi egyszerűsítéshez le kell cserélniük elavult infrastruktúrájukat olyan egységesebb, összevont, modern technológiai alapokra, amelyek jobban megfelelnek korunk igényeinek.
A teljes jelentés letöltéséhez kattintson ide.

„Ma számos vállalatnak nyűg a túlbonyolított informatika az abból eredő költségek és versenyhátrány miatt" - nyilatkozta Michael Fauscette, az IDC csoport szoftveres üzleti megoldásokért felelős alelnöke. Szerinte az IT-infrastruktúra egyszerűsítésével a szervezetek több erőforrással és hatékonyabban összpontosíthatnak az innováció, a termelékenység és az ügyfél-elégedettség fokozására.

„A legfelső vezetőktől az informatikai részlegekig mindenki számára világos, hogy a komplexitás leküzdése egy folyamatos kihívás, amellyel foglalkozni kell" - hangsúlyozta Bob Evans, az Oracle vezető alelnöke és kommunikációs igazgatója. „Számos ügyfelünknek már elege van abból, hogy minden integrációs feladatot maguk végeznek, ezért egyre inkább olyan rendszerekbe ruháznak be, amelyeket eleve integráltan terveztek. Vagy pedig egymáshoz jól illeszkedő felhőalapú szolgáltatásokra állnak át. Ezek a vállalatok kevesebb időt és pénzt fordítanak az integrációra és a karbantartásra, az innovációra viszont többet, így esélyesebbek a versenyben, és sikeresebbek lehetnek."

 

A felmérés módszertana


Az Oracle 2014-ben bízta meg az IDC-t egy felmérés készítésére a jelenlegi informatikai környezetek bonyolultsági fokának, valamint az egyszerűsítésükkel járó előnyöknek a vizsgálatával. A következtetések kilenc nagyvállalat üzleti és informatikai felső vezetőivel készített részletes interjúkon alapulnak olyan különböző ágazatokban, mint a pénzügyi szolgáltatások, az elektronikus kereskedelem, az egészségügy és gyógyszeripar, a kiskereskedelem, a honvédelem és repülőgépipar, illetve a kormányzati szféra. Az interjúk több földrajzi térségre terjedtek ki, köztük az USA-ra, Európára és Latin-Amerikára.