Felváltotta az állami cég a korábbi legnagyobb szolgáltatót, az ebből fakadó konfliktusok perek, eljárások sokaságához vezethetnek.
Megtörtént a nagy július eleji mobilparkolási átállás, elindult az új, immár az állami Nemzeti Mobilfizetési (NMF) Zrt. monopóliumával irányított rendszer. Nagy fennakadások nem voltak - mondta el erről Veres Mihály, a cég vezérigazgatója, aki szerint a nyáron szokásos napi 52-54 ezer mobilparkolást a 810 és a 763 előhívó közötti átállás nem zavarta meg, mindvégig minden jól működött. Mindez biztosan így van, de azért az átállás napja igencsak izgalmasra sikeredett a korábbi legnagyobb szolgáltató, az Első Mobilfizetés Elszámoló (EME) Zrt. szemszögéből, ahogy nem kevés dilemmát okozhatott a három mobiloperátornál is (Mobil Góliát - Figyelő, 2014/26. szám). Ők ugyanis biztosan tudhatták, hogy amennyiben átveszik az NMF gondolkodását és törvényértelmezését, illetve egy új szerződés miatt a régi ügyfelek kiszolgálását felmondás nélkül megszüntetik, azzal kártérítést kockáztatnak.
Maga a polgár, vagyis a legtöbb autós sokat nem észlelt a változásból, mert vagy megfelelő tájékoztatást kapott, vagy korrekt elbánást. Azért egy-két kerületben szerencsétlenül jártak az ügyfelek is: igencsak bosszúsak lehettek azok, akik korábbi szokásaiknak megfelelően - vagyis a régi szolgáltató hívószámával - mobilparkoltak, majd mégis megkapták a Mikulás-csomagokat. Elsősorban két kerületben, a VI.-ban és a XIII.-ban záporoztak annak ellenére a büntetések, hogy mindenki tisztában volt a helyzet fonákságával.
Különösen inkorrekt volt a polgárokkal szemben az az eljárás, hogy még akkor is pótdíjaztak, amikor a rendszerben pontosan láthatták volna az illetékesek, hogy a jóhiszemű autós fizetett, és az EME beszedte a pénzt. A Figyelő eheti összeállításában részletesen is olvashatnak az átállás napjának pontos történetéről, illetve a várható jogvitákról!