A jó eredmények túlmutatnak az európai és az amerikai gazdaság erősödésén: a nagy szállodaláncokat még a válságévek kényszerítették új területek meghódítására. Az arab térség mellett így az utóbbi időszakban a Távol-Kelet lett a szállodaipar egyik legforróbb témája. A hoteltulajdonosoknak ugyanis egy recessziós időszak kellett ahhoz, hogy ráébredjenek, Kína üzleti szempontból már nem csak a kimeríthetetlen olcsó munkaerő miatt érdekes. A helyiek egyik kedvenc elfoglaltsága saját országuk felfedezése, a belföldi turistáknak pedig évről évre vastagabb a pénztárcája.
Ennél azonban jóval meglepőbb lehet, hogy hamarosan Afrika is a láncok csataterévé válhat. „Szerintem ez a kontinens a következő nagy dobás" - jelentette ki Michael Wale, az egyik legnagyobb amerikai szállodalánc, a Starwood Hotels & Resorts EMEA régiós (Európa, Afrika, Közel-Kelet) vezére. A tervek ugyan jelenleg nem éppen bombasztikusak - a Marriott 22, a Carlson Rezidor 28, a Starwood 15, az Accor 30 új szálloda nyitását tervezi a szubszaharai térségben -, ám könnyen lehet, hogy ezek már a nagy piaci boom előtti pillanatok.
Részletek a Figyelő hetilap 2014/32. számában.