Alig nőtt idén a Prada árbevétele

2014-08-06 17:39
Mindössze egy százalékkal nőtt a Prada luxuscikk gyártó cég értékesítésből származó árbevétele a július végéig tartó hat hónapban az előző évhez képest, miközben tavaly ugyanekkor 12 százalékos bővülést könyvelhetett el - derül ki a cég szerdán közölt előzetes eredményeiből.
A hongkongi tőzsdén jegyzett luxusipari vállalat az idei pénzügyi év első félévében így 1,75 milliárd euró összegű (552 milliárd forint) árbevételt realizált. Legjobban Szingapúrban, Koreában és Hongkongban csökkentek az eladások az első félévben, mintegy 2 százalékkal, azonban Kínában 12 százalékkal nőttek, árfolyamingadozások nélkül számítva.

A legnagyobb, 16 százalékos bővülést Közel-Keleten érte el a Prada, Európában stagnáltak az eladások, Amerikában 10 százalékkal nőttek. A rivális márkák eladásai estek az első félévben, a Gucci és a Louis Vuitton 4,5, illetve 4 százalékkal alacsonyabb árbevételt realizált mint egy évvel korábban.

A visszaesés oka a Prada szerint a gyengülő turisztikai forgalomban keresendő, mivel a legtöbb kézitáskát a külföldre látogató turisták vásárolják. A magas árréssel értékesített, egész évben folyamatosan kelendő bőr kézitáskák és egyéb kiegészítők voltak a luxusipar szárnyalásának motorjai az utóbbi bő egy évtizedben.

A Gucci, a Louis Vuitton és a Prada is többet keresett a táskák, mint a ruházati cikkek eladásával.
MTI