Amerikai tech céget vett egy magyar

Halaska Gábor
2014-08-18 15:19
A jellemző trenddel szemben most egy amerikai tech vállalat került hazai cég befolyása alá. A hazai székhelyű autós navigáció fejlesztő NNG egy új szegmensbe lépve növelni kívánja jelenlétét a járművek fedélzeti rendszerében, ehhez egy specializált szakértelemmel rendelkező amerikai céget vásárolt meg.

 

Az iGO Navigációról ismert NNG 2008-as stratégiaváltása után a cég fókusza a kézi készülékekről az autóipari navigációs megoldások fejlesztésére helyeződött át - ma már ez adja a bevételek közel 80%-át. A döntést visszaigazolták az elmúlt évek meredeken felfelé ívelő pénzügyi mutatói, és egy rangos európai díj is, mely a kontinens legjobbjaként értékelte növekedési stratégiáját. Ennek eredményeként mára már a 10 legnagyobb autógyártóból 7 NNG terméket használ.

Az NNG vezetése további lehetőségeket is lát még az autóiparban, ezért döntött úgy, hogy megvásárolja a georgia-i székhelyű nFuzion-t, mely 14 éves tapasztalattal rendelkezik autóipari szoftverek tervezésében és prototipizálásában. Mindezt olyan cégekkel együttműködve, mint az AT&T, a General Motors vagy a Mitsubishi Electric. A cég augusztus eleje óta az NNG leányvállalataként működik, így az iGO navigáció fejlesztője két új irodát is magáénak tudhat az Egyesült Államokban - így 10-re nő képviseleteinek száma a világ 8 országában.

„Egy közös projekt során ismertük meg az nFuziont, és elsőre egyértelmű volt, hogy közös a szenvedélyünk: mindketten hiszünk abban, hogy az autóiparban használt fedélzeti szoftverek a jelenleginél jóval felhasználóbarátabbak is lehetnek. Szakértelmükkel és lelkesedésükkel kiegészülve olyan eszközökön és technológiákon tudunk majd együtt dolgozni, melyekkel hatékonyan lehet az iparágban egyedülálló felhasználói élményt tervezni, kipróbálni és megvalósítani" - indokolta a döntést Balogh Péter, az NNG vezérigazgatója. „Büszkék vagyunk arra, hogy Magyarországról indulva, tíz év alatt sikerült felépítenünk egy olyan vállalatot, mely megteheti, hogy a technológia hazájában, Amerikában vásárol fel egy céget, ha növekedési terveinek megvalósításához ez szükséges."