Tudományos kuponizmus

Dübörög az akcióvadászat
Szirmai S. Péter
2014-08-21 06:48
A halpedikűr után már a szabadulós játékok a hazai bónuszos-kuponos piac aktuális sztárjai, míg az utazási ajánlatok örökzöld slágernek számítanak. A rámenősebb közvetítők az idén a forgalom megduplázásával számolnak.

 

LED-es kutyanyakörv - csak most, csak neked - 1690 forintért. Világító, zenélő teknős 7900 helyett 2290-ért. Szintén kihagyhatatlan a 200 amperes inverteres hegesztő 39 990 forintos extra kedvezményes áron, persze csak pár napig. Isteni szerencse, hogy ezt követően egy másik kuponos akcióban szintén 70 százalékos engedménnyel újra felbukkant, ráadásul ugyanannyiért. Ez aztán a mázli!

Művészet, hogyan tudnak avatott szakemberek a potenciális vevőben vágyat ébreszteni számára akár teljesen szükségtelen termékek, szolgáltatások iránt is, virágzó és egyre dinamikusabban bővülő ágazatot fenntartva. A kuponokat és bónuszokat persze nem ma találták ki, az ötlet közel 130 éves (lásd az Évszázados fortély című írást). Itthon a válság éveiben kezdett dübörögni ez az értékesítési forma. Ugyanis, ha hihetünk a csapból is folyó marketingnek, a kuponozással minden forint többet ér, mint hagyományosan a boltban.

...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/34 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!