A fáma szerint a legfelső politikai körökben is visszatetszést keltett, hogy 2013-ban rengeteg pénzt vett ki a jobboldalhoz köthető üzleti hátország a médiacégekből. A Kreatív számolt be arról, hogy 2013-ban Simicska Lajos, Nyerges Zsolt, Fonyó Károly és Liszkay Gábor jobboldali médiaköre az érdekeltségeibe tartozó cégcsoportból 8,2 milliárd forint osztalékot vett ki. A Figyelő úgy tudja, hogy azért ekkora cashről nincs szó, mert keresztérdekeltségek vannak, és a nettó osztalék csak a fenti összeg fele, de azért így is jelentős az összeg. Sokat hozott a Publimont közterületi reklámcég, a Class FM kereskedelmi rádió, de jól muzsikált a többek között a Szerencsejáték Zrt.-nek reklámfilmeket gyártó, sorsolásokat közvetítő Hung-Ister, valamint a SonitusMedia, amely a Simicska-világ médiáinak közös sales house-a.
Amikor ezeket a számokat látták a vezető fideszes politikusok, állítólag elhangzott: „A Lajos már tényleg ki van fizetve." Ha pedig a politika bele szeretne nyúlni ebbe a világba, akkor időről időre felmerül a Nemzeti Kommunikációs Ügynökség, vagyis az állami foglalócég létrehozása, a magánügynökségek bevételi forrásainak, a bónuszoknak a kiiktatása, míg a másik oldalon a „kormánybarát" médiumok közös sales house-a, vagyis felületértékesítő vállalkozása. Ez maga az iparág, de közben két hónapja azt találgatja az ország, hogy mi van a konfliktusok mögött, milyen mélységű a csata, a korábban felbonthatatlannak tűnő barátságon belül valóban pofozza-e egymást Orbán Viktor miniszterelnök és Simicska Lajos, a legerősebb gazdasági háttérember. A média ennek a sztorinak az egyik legizgalmasabb terepe.
A Figyelő e heti címlaptörténetében annak járt utána, hogy ki mentorálhatja az állami költségeket összefogni hívatott Nemzeti Kommunikációs Ügynökséget.