Meglepő kijelentések Ecclestone-tól

válassz
2014-08-25 09:52
A Forma-1 főnöke, Bernie Ecclestone, miután 60 millió angol fontot fizetett, hogy lezárhassa három éve tartó vesztegetési perét, kijelentette: irányítani akarja ezt a sportágat "amíg csak képes rá." Szerinte Moszkva nem felelős azért, ha az ukrán szakadárok nem megfelelő célokra használják az oroszoktól kapott fegyvereket, így semmi sem veszélyezteti a szocsi futamot.
Amíg képes vagyok rá, vezetem a Forma-1-et
Első nagy interjújában, amelyet az akár 10 év börtönbüntetés elkerülése után adott, a 83 éves Ecclestone elmondta: mindig bízott abban, hogy az ügyet büntetlenül megússza.

"Ha őszinte akarok lenni, nem tartok semmitől" - mondta. "Az ügy sohasem zavart igazán, mert tudtam, hogy ártatlan vagyok."

Ecclestone ügyének tárgyalása áprilisban zajlott. Azzal vádolták, hogy Gerhard Gribkowsky német bankárnak 26 millió angol fontot fizetett annak érdekében, hogy az állítólag hozzá kötődő CVC magánbefektetési társaság vásárolhassa meg a bank F1 üzletrészét, és így Ecclestone kezében maradhasson a sportág irányítása.

Kijelentette: "Soha sem tartottam attól, hogy bebörtönöznek, mert biztos voltam abban, hogy nem fog megtörténni. Az igazságszolgáltatás tisztességesen működik. Lépten-nyomon vannak ugyan hibák, de általában, ha valamilyen politikai befolyás nem érvényesül, a dolog összességében rendben van."

"Tudom, a legtöbben azt mondják, a börtönök tele vannak ártatlan emberekkel, de alig hiszem, hogy ez igaz lenne."
Ecclestone mindig tagadta, hogy jogszerűtlenül járt volna el. Ragaszkodott ahhoz az állításához is, hogy a Gribkowskynak kifizetett összeg célja nem vesztegetés volt, hanem annak biztosítéka, hogy a bankár ne fogalmazzon meg alaptalan állításokat Ecclestone adóügyeiről.

A német jog szerint a milliárdosnak módja volt "kivásárolni" a per lezárását, noha sem ártatlannak, sem bűnösnek nem nyilvánították.

Amikor megkérdezték, miért tartotta szükségesnek, hogy a müncheni járásbíróságról történő szabad távozás érdekében vállalja a 60 millió angol font fizetésével járó megállapodást, azt válaszolta: "azért, mert a német jogrend ezt megengedi. Így meg lehet szabadulni bizonyos ügyektől. Folytathattuk volna, de ha ők nyernek, fellebbeztem volna. Ha én nyerek, ők fellebbeznek. Elhúzódott volna a jövő évig. Egyszerűen fizetnem kellett, hogy megszabaduljak az ügytől, ennyi az egész."

A Spa melletti versenypálya mellett felállított luxus lakókocsijában nyilatkozó Ecclestone - a vasárnapi belga nagydíjra készülve - már minden idejét a sport irányításának szenteli.

A sportág vezetésével kapcsolatos bizonytalanság lezárulta megnyithatja az utat a CVC-nek, hogy eladja az F1-ben birtokolt irányító részesedését.

"A CVC olyan társaság, mint a hasonló cégek, vásárolnak üzletrészeket és előbb-utóbb eladják azokat. Feltételezem, ha valaki egy korrekt árajánlattal jelentkezik, el fogják adni".

Meglepő hasonlat a Forma-1 urától
Az Ecclestone előtt álló legfontosabb feladat jelenleg az, hogyan kezelje az október 12-én Szocsiban sorra kerülő orosz nagydíj előkészületeit övező ellentmondásokat. Számos vezető politikus ugyanis azt szeretné, hogy az ukrán konfliktus miatt a versenyt töröljék.

Ecclestone azonban minden kritikát visszautasít a versennyel kapcsolatban. "Szerződésünk van az oroszokkal és mi tiszteletben tartjuk a megállapodást, ahogyan ők is. A versenyt tehát megtartjuk" - mondta.

"Nem tudom, hogy egy szocsi futam min változtatna. Nincs közünk sem politikához, sem valláshoz. Nem tudom, miért problémáznak ezen az emberek. Megkérdeztem valakit a napokban, hogy lehet-e már tudni, ki lőtte le azt a repülőgépet ? Úgy tűnik, senki sem tudja, hogy ők voltak-e - fogalmazott.

"Anglia például felelős azokért a fegyverekért és egyéb eszközökért, amelyeket mi küldtünk más népeknek és azokat felhasználták? - vetette fel, hozzátéve, hogy "ha én késeket gyártok, majd valaki vásárol egy kést és leszúr vele valakit, kicsit bonyolult azt mondani, hogy azért, mert én gyártottam a kést, én vagyok a bűnös."

Ez évben Ecclestone egy igen vitatott rendszert vezetett be, megkettőzve a szezon utolsó futamán, Abu Dhabi-ban elérhető pontok számát. Most azt mondja, hogy az utolsó három futamra szerette volna bevezetni a dupla pontozást. Hozzátette: "azt hiszem, nyilvánvaló, hogy a két Mercedes pilóta egyike fogja nyerni a bajnokságot és a Mercedes nyeri a konstruktőrök versenyét. Amennyiben az utolsó három futamra vezettük volna be a dupla pontozást, ma aligha lehetne megmondani, mi történik majd".