A tesztelők a nyilvános próbaüzemben a speciálisan a városi forgalomra kialakított, nagy teherbírású kerékpárokon kívül a közbringázáshoz szükséges valamennyi funkciót kipróbálták, és jelezték tapasztalataikat. Számos hiba javítása miatt késett a rendszer átadása, melyek mára megoldódtak és nem akadályozzák a rendszer indítását - írja a BKK.
A közlemény szerint több mint 2000 tesztelő észrevételeinek elemzése alapján a próbaüzem alatt felmerült hibák, kényelmetlenségek többségét már menet közben javította a Közbringa Kft. Mint írják a "többség általában kényelmesnek találta a zöld bringákat, és úgy ítélte meg, hogy MOL Bubi kártyával is könnyű használni a rendszert. A visszajelzések alapján a BKK számos kisebb kényelmi fejlesztést végez még a kerékpárokon a következő hetekben, ezek azonban nem akadályozzák a rendszer indítását, mivel nem hibák, hanem kényelmi szintet javító fejlesztések (pl. ilyen a gumik könnyebb kivitelűre cseréje is, mely a kerékpár könnyebb hajthatóságát célozza, de nem jelenti azt, hogy a mai abroncsok hibásak lennének)".
A nyilvános próbaüzem betöltötte célját: a hibák átlagos napi aránya kezdetben 1-2 százalék körül mozgott, de ez később jelentősen csökkent a folyamatosan végzett javításoknak és ellenőrzéseknek köszönhetően. A használati szokásokat jellemezte, hogy a tesztelők szívesen próbálták ki a közbringákat társasággal, barátokkal vagy a családdal, és együtt járták be a város MOL Bubi gyűjtőállomásokkal ellátott pontjait, hiszen egy bérlettel akár négy kerékpárt is el lehet vinni.
Ahogy az ismert, a rendszer integrációját a BKK-val kötött közbeszerzési szerződés keretében T-Systems Magyarország Zrt. végzi, ők felelnek az adatkommunikációért és a speciális szoftvermegoldások integrációjáért, a főbb rendszerelemeket pedig alvállalkozóként a német Nextbike GmbH - mint számos más nagyváros hasonló rendszerének fejlesztője - szállította, míg a kerékpárokat a magyar Csepel Zrt. szerelte össze. A rendszer névadó szponzora a BKK-val kötött szerződés alapján a MOL, amely így jelentős, évi százmillió forintos nagyságrendben hozzájárul az üzemeltetés költségeihez. A MOL célja a környezetbarát közlekedés támogatása, a kerékpáros közlekedés népszerűsítése.
Kedvezmények az induláskor
A nagy érdeklődéssel és várakozással kísért közbringarendszer indulásakor számos kedvezményt ad a BKK.
· Az év végéig (2014. december 31-ig) használható, kedvezményes 3000 forintos MOL Bubi Start bérletet válthatnak azok, akik ismerkedni szeretnének Budapest új közbringa-rendszerével. A MOL Bubi Start bérlet 3000 forintba kerül, ebből 1500 forint felhasználható a félórás ingyenes használaton túl fizetendő díjakra, és 2014. december 31-éig érvényes.
· Indulási kedvezményként a beindulást követő első időszakban (visszavonásig) az éves bérletet 18.900 forint helyett 12.000 forintért (5000 Ft felhasználható kerettel), a féléves bérletet pedig 12.500 Ft helyett 8000 forintért (3000 Ft felhasználható kerettel) vásárolhatják meg azok, akik hosszabb ideig és/vagy rendszeresen szeretnék használni a MOL Bubit.
· Állandó kedvezményként az éves közösségi közlekedési BKK-bérlettel rendelkezőknek 50%-os kedvezményt adnak az éves MOL Bubi bérlet árából. Szintén állandó kedvezmény, hogy a vásárlás napján érvényes tömegközlekedési szemeszterbérlettel rendelkező köz- és felsőoktatásban tanulók a féléves MOL Bubi bérletet 20% kedvezménnyel vásárolhatják meg. Az indulási kedvezmények időszakában az 50, illetve 20% kedvezmény a csökkentett éves, illetve féléves bérletárból adják.
A fenti bérletek a BKK ügyfélközpontjaiban válthatók meg (Deák Ferenc tér M, Kelenföld vasútállomás M, Keleti pályaudvar M, BKK központi ügyfélszolgálat Rumbach Sebestyén utca). Javasolják, hogy bérlet váltásához - a várakozás elkerülése érdekében - a molbubi.bkk.hu webcímen előzetesen regisztráljanak, mely mostantól lehetséges.
Bérletvásárláskor (MOL Bubi Start bérlet, éves vagy féléves bérlet) személyes szerződéskötés szükséges, és az ügyfelek egy MOL Bubi kártyát kapnak, mellyel egyszerre 4 kerékpárt is ki lehet venniük a dokkolóból. Viszont külön kauciót nem von le a rendszer, és mindegyik tartalmaz valamennyi felhasználható keretet a félórás ingyenes használaton túl fizetendő díjra.
· Az alkalmi felhasználók 24 órás, 72 órás vagy 168 órás (heti)jeggyel próbálhatják ki a közbringát. Ezekhez az indulástól 2014. szeptember 22-éig szintén nagyon jutányos áron, mindössze 100 forintért juthatnak a MOL Bubi weboldalán, vagy az érintőképernyős termináloknál. Jegyet vásárolni nem minden gyűjtőállomáson, hanem csak a 31 - a honlapukon található térképen pirossal jelölt - érintőképernyős terminállal rendelkező állomáson lehet, ahol helyben bankkártyával tudnak fizetni mindenféle előzetes regisztráció vagy szerződéskötés nélkül.
A kedvezményes jegyek vásárlásakor 25.000 forint kauciót zárolnak a felhasználó bankkártyáján, de ha a rendszert csak a 30 perces díjmentes időszakokban használja (például 29 percig), akkor a mindössze a jegy árával csökkentett összeget, azaz 24.900 Ft-ot visszakap a jegy érvényességi idejének lejártával, a banki tranzakció néhány napos átfutása után.
A szeptember 23-tól érvényes jegyárakról, illetve a 30 percen túli használat díjairól (melyek a bérlet- és jegyvásárlók számára is megegyező használati díjak) a molbubi.bkk.hu honlapon lehet tájékozódni.