Kodak vagy Instagram?

TOP200 Nézőpont
Árvai Péter
2014-09-11 08:03
A Prezi sikerének titkánál csak azt kérdezik gyakrabban tőlem, hogy több mint 40 millió felhasználóval és 240 alkalmazottal egyáltalán startup-e még a cég. Arra, hogy mi a siker titka, jóval nehezebb válaszolni, a másik kérdésre azonban határozott válaszom van: igen, a Prezi startup. És azt gondolom, hogy addig is lesz sikeres, amíg az marad. A két kérdés, a siker és a „startupszerű” gondolkodás ugyanis nálunk egészen biztosan összefügg.


A RÉGI REFLEXEK

A Prezin 2008-ban kezdtünk dolgozni Halácsy Péterrel és Somlai-Fischer Ádámmal. Néhány hónappal később csődbe ment a Lehman Brothers és elkezdődött a gazdasági válság, amelynek a történetét mindannyian ismerjük. A krízis azonban csak az egyik nehézség volt, amellyel meg kellett küzdenünk. A másik maga a piac volt. Hiszen a Prezi abban a szegmensben akart rést találni magának, ahol a Microsoft, az Apple és a Google versenyzett egymással. Ahhoz, hogy ezen cégek közé a Prezi is bekerülhessen, a rengeteg munkán és jó terméken kívül elsősorban új gondolkodásra, másfajta attitűdre volt szükség. Ezt leginkább a startupszemlélettel lehetne leírni.

Először is fontosnak tartottuk, hogy olyan ötleten dolgozzunk, amely segíti az emberek életét, hogy olyan dolgot adjunk nekik, amitől ők maguk is jobbak, kreatívabbak lesznek. A Prezi ugyanis az ötletmegosztásra épül. Egy olyan...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/37 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!