Ki nyer maholnap?

Kovács Ágnes Lilla
2014-09-18 06:06
HELYHATÓSÁGI VOKSOLÁS ❘ Szépségkirálynő, olimpikon, tévés játékmester, zongora-művész - eltérő hátterű jelöltek indításával kerülnek be a hírekbe a pártok. Korábban sem volt másként, ez azonban az első olyan kampány, amelyben a választókerületekben élők problémáiról és a helyi ügyekről alig beszélnek. Szakértők figyelmeztetnek: gond van a hazai politikai kultúrával.
Ön venne használt autót ettől az embertől? - A kérdés, amelyet a demokraták Nixon egy előnytelen fotója mellé biggyesztettek a választási plakátokon, annak idején telitalálatnak bizonyult, és azóta klasszikussá vált. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy Falus Ferenc jeges vödrös videójában nyújtott teljesítménye is vizsgálható egy hasonló analógiával: Ön szeretné, hogy ez az ember legyen Budapest főpolgármestere? „Az ismertséget és az imázst mindig együtt érdemes vizsgálni" - mondja Papp-Váry Árpád, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Marketing Intézetének vezetője. Lehet, hogy ez a videó építette Falus ismertségét, ám az imázsát aligha. Ez pedig gond, hiszen a marketing végső célja az értékesítés, azaz ebben az esetben Falus „eladása" esélyes főpolgármester-jelöltként. Az akció azonban ehhez nem vitt közelebb. Épp ellenkezőleg.

„Nagyon is érthető, hogy főpolgármester-jelö...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/38 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!