Minden értékesítést végző cég számára kihívás, hogy kitűnjön a konkurenciából és vevőit vásárlásra ösztönözze, akár közvetlenül, akár viszonteladókon keresztül értékesít.
Érdemes végiggondolni néhány szempontot ahhoz, hogy a céljainknak legmegfelelőbb motivációs eszközöket válasszuk.
Míg a pénznek 2 hónap alatt feleződik a motiváló hatása, addig a
nem pénzbeni jutalmak (pl. az ajándékutalványok, tárgyi jutalmak)
ösztönző hatása években is mérhető! Az
árkedvezmény elvárttá válik, és
nem differenciál a konkurenciához képest. A nem pénzbeni jutalmak viszont illeszthetők céljainkhoz. Nyugat-Európában
a viszonteladó partnerek mindössze 6%-át ösztönzik csak pénzzel.
Ahogy haladunk előre az időben, az agyunk „diszkontálja" az elérhető jutalom értékét. Ezért hajlamosak vagyunk inkább választani a kisebb értékű, de azonnal elérhető jutalmat, szemben a nagyobb értékű, de csak hosszabb távon elérhetővel. Bármit is várunk célcsoportunktól, ne várjunk az elismeréssel.
Nem csak vásárlást várunk azonban vevőinktől, hanem szeretnénk tudni a véleményüket. Ehhez érdemes igénybe venni olyan
online ösztönző rendszereket, melyekben nemcsak
jutalmazni, hanem
kommunikálni is tudunk
célzottan, erősítve a kapcsolatot és a lojalitást.
A Sodexo Ösztönző Szolgáltatások
hatékony megoldásokat nyújt az eladásösztönzés területén, legyen szó
fogyasztói nyereményjátékokról vagy
viszonteladói-kereskedői ösztönzésről. A
Sodexo BÓNUSZ utalványt már többszáz nagy- és kisvállalat alkalmazza eladásösztönzésre. Akik
átfogó ösztönzési rendszert keresnek, azoknak pedig
kulcsrakész online ösztönzési rendszerünket, a
Sodexo JutalmaZónát ajánljuk, melyben egyszerre tudják motiválni vevőiket, viszonteladóikat, és tudnak célzottan kommunikálni velük.
További tanácsokért keresse ösztönzési szakértőinket bizalommal!
E-mail:
kapcsolat@sodexomotivacio.huWeb:
www.osztonzoszolgaltatasok.huTelefon: (06 1) 434-5868
Tippek, esettanulmányok:
www.osztonzoszolgaltatasok.hu/hirlevel