Meg akarja duplázni eladásait a Lenovo

válassz
2014-09-18 15:39
Tavaly világszerte 50 millió okostelefont értékesített a kínai Lenovo, 2014-ben több mint 100 millió darab mobileszközt akarnak eladni - mondta el Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója a vállalat rendezvényén.
Lukács Anita szerint 2013-ban a Lenovo volt a világ negyedik legnagyobb okostelefon-gyártója, piaci részesedése globálisan elérte az 5 százalékot. Az ügyvezető igazgató szerint az okostelefonok piaca éves szinten 36 százalékkal növekedett, de a Lenovo eladásai 72 százalékkal nőttek.

A Lenovo eredetileg csak személyi számítógépek (PC) gyártásával foglalkozott, de pár éve belekezdett az okostelefonok készítésébe is. Először csak a kínai piacra termeltek, de termékeik mostanra elérhetővé váltak külföldön is. Négy új okostelefont mutattak be, amelyek már Magyarországon is megvásárolhatók.

Lukács Anita elmondta, hogy a Lenovo stratégiája, hogy akkor kezd terjeszkedni, mikor Kínában már kellően nagy volument ért el egy adott termék értékesítése. Szerinte egy nagyvállalat Kína után általában az amerikai piacon próbálkozna, de a Lenovo az új S860 okostelefonokat előbb Kelet-Európában mutatja be.

Lukács Anita szerint a Lenovo, márkaként sokkal ismertebb Kelet-Európában a táblagépeik népszerűsége miatt. Abban reménykednek, hogy ez az ismertsége jó alapot ad okostelefonjaik bevezetéséhez. Magyarországon például minden negyedik ember Lenovo táblagépet használ, erre pedig már lehet építeni. Az év végéig a Lenovo további hét okostelefon modellel akarja bővíteni magyarországi kínálatát.

A Motorolának a Google-től folyamatban levő megvételéről is beszélt Lukács Anita. Szerinte a Motorola fontos akvizíció, mert a márka erős az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában, ott ahol a Lenovo kevésbé ismert. A vásárlási üzlet egy hosszú távú partnerség első része a Lenovo és a Google között: a két cég az okostelefonok új generációjánál már közös termékfejlesztést is tervez.
MTI