Tízből kilencen ma még mindig postai csekken rendezik kifizetéseiket és kétharmaduknak esze ágában sincs ezen változtatni - állapítja meg legfrissebb, elsőként lapunkban publikált felmérésében a Kutatópont.
Kétezer főt kérdezett meg számlafizetési szokásairól a közvélemény-kutató cég idén a második negyedévben. Ebből kiderül: a válaszadók csaknem teljes köre használja a postai csekket kiadásai rendezésére, harmaduk csoportos beszedési megbízást (is) ad a bankjának. Online utalással 15 százalék egyenlítette már ki számláit, ATM-en, mobilon vagy a számlakibocsátó oldalán ellenben csak elenyészően kevesen fizettek eleddig. Elsősorban a legsúlyosabb rezsitételeket - villany-, víz-, gázszámlát, valamint a szemétdíjat - szeretik csekken rendezni a megkérdezettek, legkevésbé ugyanez a biztosítás és a kölcsöntörlesztés esetében jellemző.
A szokások esetleges változtatását firtató kérdésre a megkérdezettek 64 százaléka jelezte: neki a jelenlegi helyzet éppen megfelel. Negyedük nem valószínű, hogy változtat. Százból csak egy megszólaló tűnt e szempontból rugalmasnak.
A felmérés szerint a spórolás lehetősége lenne a legfontosabb motiváló eszköz, második leginspirálóbb elem pedig az volna, ha a csekk lecseréléséért cserébe „azonnal anyagi kedvezményt kapna" az illető. Az időhatékonyság és a kényelem - otthonról is intézhetné befizetéseit - az anyagiaknál kevésbé ösztönöz a fizetési szokások megváltoztatására.
További részletek a Figyelőben!