Hát egy jó állapotú használtat! Ezzel a sötét öltönyös menedzsertől szokatlan felkiáltással válaszolt az őt búcsúztatóknak az egyik kereskedelmi nagyvállalat igazgatóságának a napokban nyugdíjba vonuló tagja, amikor azt tudakolták tőle, milyen kocsit vásárol majd a céges limuzin helyett.
A presztízsszempontokat immár mellőző exfőnök ezzel máris megspórol legalább 30 százalékos értékvesztést, amit azonnal elbukik, aki egy vadonatúj kocsival kihajt a szalonból az utcára.
Egyre többen válaszolnak hasonlóképpen a gyakran csak magukban feltett kérdésre, ha a használt holmi is ugyanazt tudja és nyújtja, mint az új, ráadásként a környezettudatosak még zöldérveket is fel tudnak sorakoztatni választásuk mellett. A többség számára persze mindenekelőtt az a legfőbb erény, hogy másodkézből minden sokkal olcsóbb, mint a „boltban".
AZ ÚJJAL VERSENYEZNEK
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint a válság előtti békeévhez, 2007-hez képest duplájára, 12,2-ről 25,2 milliárd forintra nőtt tavaly a használt cikkek kereskedelme, nem számolva a gépkocsikkal. Lakatos Krisztián, a Háda használtruha-láncot működtető Háda-1 Kft. ügyvezetője is folyamatos, átlagosan évi 2...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/40 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!