Az innováció egy vállalatvezetőnek hálás téma. Hacsak valaki nem búskomor éppen, talál a cég életében olyan momentumot (kicsit vagy nagyot), amit újszerűen megközelítve mérhető hasznosságot remél. Márpedig épp ez, az újszerűség és a hasznosság együttes megléte az innováció.
A látókörünkben leginkább az innováció alábbi három fajtájával találkozunk:
Heuréka jellegű: hirtelen ötlet, nem egy létező üzlet vagy folyamat logikus továbbgondolása. (Külső szemlélőként a Rubik-kocka vagy a Prezi tűnik ilyennek.) Ezen újdonságok belülről inspiráltak, nem kapcsolódnak szervesen egy adott rendszerhez, tudásbázishoz, és megvalósulásuk időpontja nem jósolható előre. Ők az innováció fekete hattyúi.
Az újdonság iparszerű, módszeres keresése:
a gyógyszerkutatás jellemző példa erre.
A környezet (piaci, ...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/41 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!