A Volkswagen reméli, hogy több robotot tud munkába állítani, amelyek pótolni fogják az egykori nagylétszámú generáció nyugdíjba vonuló dolgozóit, mondta hétfőn a Süddeutsche Zeitungnak a társaság humánpolitikai főnöke.
A következő 15 évben körülbelül 32 ezer alkalmazott hagyja el Németország legnagyobb autógyártóját, olvasható a lapban Horst Neumann írása.
„Ma már megoldható, hogy a gyakornokok munkájának kiegészítéseképpen több dolgozót pótoljunk robotokkal" - írta a cikkben, hozzátéve, hogy nincs elég fiatal munkaerő mindazok helyettesítésére, akik a következő években nyugdíjba vonulnak.
„A német autóiparban a munkaerő költsége több mint 40 euró óránként, a kelet-európai munkabér 11 euró, Kínában még mindig kevesebb mint 10 euró, írta Neumann.
„A robotokkal végzett autó-összeszerelő munka költsége jelenleg körülbelül 5 euró óránként. A következő generációs robotok megjósolhatóan még olcsóbbak lesznek. A lehető legjobban ki kell aknáznunk ezt az árelőnyt."
Szakértők szerint az európai autógyártás visszaeséséért a munkaerőhiány a felelős.
A robotok beállítása azonban nem jelenti azt, hogy a fiataloknak kevesebb munkahely jut a világ második legnagyobb autógyártójánál. A több robot nagyobb keresletet támaszt a képzett klasszikus gépipari szakmunkások és a szoftver fejlesztők iránt.