Mire számíthatnak a kreatív cégek?

válassz
2014-10-10 16:54
FORMATERVEZÉS - Mind több állami forrás segíti a kreatív iparágat. A héten zajló Design Hét apropóján utánanéztünk, miképpen lehet hatékonyan támogatni a hazai cégeket.
Október 3. és 12. között Budapesten immáron tizenegyedik alkalommal rendezik meg a Design Hetet. Az eseményen 220 rendezvényből lehet válogatni Budapest-szerte, és idén először két vidéki helyszín - Sopron és Pécs - is csatlakozott a programokhoz. A rendezvény a hazai kreatív ipar szinte minden területét lefedi: kiállítások, látogatható műhelyek, workshopok, kerekasztal beszélgetések és előadások engednek betekintést a bútor-, ékszer-, autó-, és tárgytervezés, a divat, a belsőépítészet, a világítástechnika, a tipográfia, vagy a könyvkötészet világába.

A 128 oldalas programfüzet átpásztázása után azonban nem egyértelmű, hogy valójában ki a célközönsége a rendezvénynek. A programok többsége a formatervezés iránt érdeklődő, de alapjában véve laikus látogatók számára nyújt kikapcsolódást.

Kevesebb ugyanakkor a kimondottan szakmai, a magyar tervezők márkáinak támogatását, üzleti előrelépését célzó esemény. Ez némileg azért meglepő, mert mindkét finanszírozást nyújtó állami intézmény alapvető feladatkörébe tartozik a magyar kreatíviparban működő vállalkozások üzleti felkészítése.