Hazánk legforgalmasabb vasúti szakasza a Szolnok-Szajol közti két sínpár, amelyen egy Tisza-híd és számos ártéri műtárgy található. A 6,4 km-es szakaszt 20,6 milliárd forintért építik át úgy, hogy több emelet magas töltések vannak, továbbá a Tiszán, az árterén és a Zagyván átívelő acélhidak. Így is 3,2 milliárd forintból jön ki egy kilométer, nem úgy, mint a 430 méteres siófoki tehermentesítő út esetében.
A kivitelezést 1,95 milliárdért nyerte el a Közgép - amely egyébként az említett vasúti projekten is dolgozik. Ha minden előkészítő munkától eltekintünk, akkor ez 4,5 milliárd forintos egységárat jelent, ami valószínűleg a valaha volt legdrágább magyar útépítés. Az M0-s és M1-es autópálya csomópontjának kétszer háromsávosra bővítését, az elkerülő út M7-es és M1-es közti háromsávos bővítésével, számos új felüljáróval is, 2,7 km úttal jelenleg 6 milliárd forintért végzi...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/42 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!