A lényeg azonban talán nem is az, hogy megvalósul-e vagy sem, a célkitűzés már önmagában is megragadta a brit üzleti élet fantáziáját. Minden az export bővítése körül forgott - a vállalat profiljából adódóan persze nem meglepő módon - a világ legnagyobb logisztikai és csomagszállító cége, a DHL által szervezett angliai konferencián is, amelyre a Figyelő is meghívást kapott.
Interneten könnyebb
A vállalat különösen a kkv-k exportjában lát üzleti lehetőséget. Nem véletlenül: egy ilyen méretű cégnek önmagában általában nincs sem szakértelme, sem logisztikai kapacitása távoli piacok meghódításához. Ha viszont ezeket szolgáltatásként készen kapja - és amúgy versenyképes terméket állít elő -, akkor sokkal könnyebben rászánhatja magát a külpiacra lépésre.
A szigetországban már felismerték, milyen jelentős szerepet játszhat az e-kereskedelem a kivitel felfuttatásában. A legutóbbi adatok szerint már 30 milliárd font értékben szállítanak ki e-kereskedelmi csatornákon keresztül brit vállalatok, többségükben kkv-k. 2018-ra ez az érték már elérheti a 60 milliárd fontot.
A témáról részletesen a Figyelő hetilap október 16-án megjelent idei 42. lapszámában olvashat.