Noha budapesti üzemét jövÅ‘re bezárja, továbbra is erÅ‘teljesen jelen marad hazánkban a Michelin, amely NyÃregyházán jelenleg is egy közel 5 milliárd forintos beruházáson dolgozik - derül ki a vállalat régiós vezetÅ‘jének lapunknak adott interjújából.
Most még az egykori Taurus-gyár patinás épületében beszélgetünk, de jövÅ‘re bezárják ezt a teherautó-abroncsokat előállÃtó budapesti üzemet, a kapacitásfelesleg és a gyenge kihasználtság miatt. Mekkora beruházás kellett volna ahhoz, hogy versenyképes legyen az itteni termelés?
- Kezdésként vissza kell kanyarodnunk a válsághoz, amelynek hatására a teherautó-abroncsok iránti igény 23 százalékkal esett vissza 2007-hez képest. Magyarul, ha akkoriban a piac négy ilyen abroncsot igényelt, akkor ma már csak hármat. Ezzel szembe kellett néznünk. Ilyenkor az egyik lehetÅ‘ség, hogy kivárjuk, mit hoz a közeljövÅ‘, a másik, hogy igyekszünk ezt elÅ‘re jelezni, és ez alapján dönteni. Mi az utóbbit választottuk. Higgye el, nem könnyű egy gyár bezárásáról határozni. Esetünkben ez több mint 500 dolgozót érint. Amikor az ember bejelent egy ilyen döntést, az mindannyiunk számára földrengésszerű. Ezt május közepén tettÃ...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/43 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg elÅ‘fizetési azonosÃtóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!