Vártnál lassabb volt a Unilever negyedéves bevételnövekedése

2014-10-23 12:38
Az idei harmadik negyedévben a szakértők által vártnál szerényebben nőtt a brit-holland Unilever árbevétele, 2009 negyedik negyedéve óta legkisebb ütemben bővült.
A vállalati árbevétel 2,1 százalékkal emelkedett a harmadik negyedévben az egy évvel korábbi 3,2 százalékos növekedés után - közölte a cég.

Elemzők 3,7 százalékos éves szintű bevételbővülést vártak. A világ második legnagyobb fogyasztásicikk-gyártó csoportja a vártnál gyengébb adatot azzal indokolta, hogy a feltörekvő országokban a bevétel-növekedés 5,6 százalékra lassult az egy évvel korábbi 5,9 százalék után. Az Unilever forgalmának döntő részét a feltörekvő országokban bonyolítja le.

A fejlett országokban a cég eladásai 2,5 százalékkal csökkentek az idei harmadik negyedévben. A Unilever az amerikai Procter & Gamble után a világ második legnagyobb márkás fogyasztásicikk-gyártója, közel 173 ezer embert foglalkoztat világszerte.

Magyarországon a cég az Unilever Magyarország Kft. révén három gyártóüzemmel van jelen és több mint 1600 embert foglalkoztat.
MTI