„CSR Best Practice” díjat ért a Provident új üzleti etika programja

válassz
2014-10-29 18:43
A Magyar Public Relations Szövetség „CSR Best Practice" minősítését vehette át a Provident a közelmúltban, első sorban a vállalat innovatív üzleti etika programjának köszönhetően. Az legjobb vállalati gyakorlatokat elismerő díjat olyan vállalatok kapják, melyek a felelős működés elvét a napi gyakorlatba is átültetik, különös tekintettel az üzleti etikára, illetve a társadalmi értékekre érzékeny, fenntartható működésre.
„Egy vállalat „tisztességét" elsődlegesen az határozza meg, hogy az alaptevékenységét mennyire etikusan végzi. - fejtette ki Szirmák Botond, a Provident Pénzügyi Zrt. vezérigazgatója. - „A pénzintézetek és bankok esetében ez az alapelvárás a felelős hitelezés. Figyelmet fordítunk arra, hogy minden esetben érthetően és részletesen tájékoztassuk az érdeklődőket, kölcsönigénylőket a szolgáltatásaink feltételeiről, és felelős hitelbírálatot folytassunk le, emellett a dolgozók üzleti etika képzésével is elősegítjük a minél magasabb színvonalú ügyfélkiszolgálást. Ez a követelmény egy a londoni tőzsdén bejegyzett cég befektetőinek különösen fontos, így tudjuk ugyanis tartani azokat a visszafizetési rátákat, amelyek hasonlóak a bankokéhoz: a nem teljesítő hiteleink aránya 20 százalék alatti" - teszi hozzá.



„A Provident 2010-ben kezdte felépíteni új, komplex üzleti etika programját, amely lefedi a vállalat teljes tevékenységét, a törvények és belső irányelvek betartásán keresztül az adatvédelmi szabályoktól az esélyegyenlőségig, vagy akár a környezetvédelmi kérdésekig" - avat be Hajna Csongor, a Provident üzleti etika programért is felelős fenntarthatósági szakértője. - „A cég anyavállalata (International Personal Finance, továbbiakban: IPF) és a magyar leányvállalat azért is fordít kiemelt figyelmet az üzleti etikára, mert az etikus vállalatok fenntarthatóbb, hosszú távon is profitábilis sikereket érnek el. Erősebb reputációjuk révén jobb üzleti környezetben tevékenykedhetnek, hatékonyabb és átláthatóbb a működésük, kevesebb a visszaélésekből eredő veszteség, mindez pedig a stabilabb munkahelyek révén a dolgozóknak is kedvez."

Az IPF tagországai közül Magyarország elsőként zárta le sikeresen 800 résztvevővel az új, 2015-től kezdve minden munkavállaló számára kötelező üzleti etika e-tanfolyam- illetve vizsgarendszer első fázisát. A képzés célja, hogy segítsen a munkavállalóinknak magabiztos és a vállalat etikai kódexével összhangban álló válaszokat adni a napi munkavégzés során felmerülő etikai dilemmákra.

Pénzügyi szolgáltatóként a Provident a működése óta kiemelt figyelemmel kezeli az alaptevékenységéből következő etikai kockázatokat. Éppen ezért a felügyelő szervekhez képest is szigorúbb önkorlátozásokat érvényesít a hitelkihelyezésben. A cég londoni anyavállalatán keresztül a Provident csatlakozott a brit Pénzügyi Felügyelet (FSA) Felelős Ügyfélkezelés Programjához, melynek felelős hitelezésre vonatkozó irányelvei a magyar és EU szabályoknál is szigorúbbak. A felelős hitelezés iránti elkötelezettségének zálogaként a vállalat 2009-ben önként csatlakozott a Banki Magatartási Kódex aláíróihoz, melynek célja, hogy megerősítse a lakossági hitelfelvevők és a hitelezők közötti bizalmat.