Nőtt a Sony vesztesége

2014-11-01 15:09
A japán Sony vesztesége 136 milliárd japán jenre nőtt 2014 harmadik negyedévében az egy évvel korábbi harmadik negyedéves 19,6 milliárd jenes veszteségről.
A veszteség döntő része a Sony mobiltelefon üzletágához kapcsolódó 176 milliárd jenes értékleírásból adódik. A Sonynál átszervezték a vállalat struktúráját, és ennek keretében újraszámolták az egyes üzletágak értékét. A Sony mobilüzletágánál az átszervezést leszámítva is voltak gondok, a vállalat elismerte, hogy Kínában sikertelen volt terjeszkedési kísérletük, nem bírták az árversenyt a rivális helyi gyártókkal.

A 2014-2015-ös pénzügyi évben a Sony várhatóan 41 millió okostelefont ad el, míg korábbi előrejelzésükben még 43 milliós eladásra számítottak. A Sony bevétele a 2013-as harmadik negyedévben 1901,5 milliárd jen volt, azaz éves szinten 7 százalékkal nőtt, többek közt a digitális kamerák jobb eladási mutatói miatt.
MTI