Jobb, ha fizetsz!

Szirmai S. Péter
2014-11-13 10:47
Népszerűtlen szakma, de az adósok még mindig sokkal jobban járnak, ha nem terelődik jogi útra a tartozásuk behajtása.
Ordító ellentét, ahogyan a West Enddel szemben magasodó csupa üveg, módos irodaház krómacél és márványmintás recepcióján a kopottas retiküljét markolászó idős néni bátortalanul a „számlarendezést", azaz a követeléskezelő ügyfélszolgálatát keresi. Az elegáns épületben a biztonság is ultramodern. Bejutni csak mágneskártyával lehet, a vezérlőgombok nélküli lift a követeléskezelő társaság ügyfélszolgálatára felrepíti az illetőt, ahol minden be van kamerázva. A pazar banki hangulatot árasztó teremben német céghez illően jól öltözött, megértőnek tűnő fiatal hölgyek fogadják várakoztatás nélkül a gáz- és villanyszámla-tartozásukat, személyi kölcsönüket akár hónapokkal a végső fizetési határidő után valahogy rendezni akaró adósokat.

A házi statisztika meggyőző, az ügyek 80 százalékát azonnal meg tudják oldani, és ehhez nem feltétlenül kell az adósnak bejönni, elég, ha telefoná...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/46 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!