Fránya belvíz
Lapunk megkereste az illetékes Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-t, amely azt közölte, hogy a szakasz tervezett átadásának dátuma 2015. június 1. „A határidő módosításának oka a 2013. február és június közötti időszakban a térségben (Makó és környéke) lehullott 100 évenként egyszer tapasztalható csapadék és az azt követő belvíz, ami a munkavégzést akadályozta" - írta a NIF.
Ezzel az indoklással az az egyik baj, hogy egy része egyszerűen nem igaz: az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) adatai szerint a tavalyi február és március ugyan valóban jóval csapadékosabb volt az átlagnál, április és június viszont például szárazabbnak bizonyult, mint az 1971 és 2000 közötti referencia-időszak.
Dübörög a cég
Belvíz ettől még valóban volt a térségben, ez azonban aligha lephetett meg bárkit is. A NIF múlt év eleji cikkünkben ugyanis részben pont ennek a veszélyével indokolta az autópálya magas építési költségeit.
Az viszont biztos, hogy nincs az a belvíz, ami meg tudná állítani a szakmai közbeszédben csak kis Közgépként emlegetett Duna Aszfalt jórészt közbeszerzésekre alapozott menetelését. A vállalat két év alatt megtriplázta, 54 milliárd forintra növelte árbevételét, míg adózott eredménye közel tízszeresére, 3,9 milliárdra emelkedett. Két magyar tulajdonosa ki is vett legutóbb 1,8 milliárd forint osztalékot.